Poll

Vaikuttaako provosointi piiskauksen ankaruuteen?

Ei
2 (9.1%)
Kyllä, lieventävästi
0 (0%)
Kyllä, lisäten sitä
14 (63.6%)
Vaihtelee
6 (27.3%)

Total Members Voted: 22

Author Topic: Provosointi - vko 38  (Read 4719 times)

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
Re: Provosointi - vko 38
« Reply #15 on: September 20, 2009, 08:52:01 PM »
Toisaalta. Onko kotikuri silloin se oikea vaihtoehto, jos kuritettavan pitää oikein ärsyttää saadakseen halutessaan piiskaa. Eikö olisi silloin parempi luopua kotikurista ja ottaa/antaa piiskaa aina, kun siltä tuntuu. Sen takiahan me täällä saitilla notkutaan, että haluamme joko antaa tai ottaa piiskaa. Onko aivan välttämätöntä tehdä asioista liian monimutkaisia.

Mutta ei naiset koskaan toimi noin suoraviivaisesti. Naiset tekee asioista monimutkaisia yrittämällä vihjailla, sen sijaan että sanoisivat suoraan, eikä tämä ole poikkeus.  Provosointi on tavallaan sitä vihjailua, että nyt tekisi mieli.... :unsure:
Eikä provosoinnin tarvitse olla nalkutusta, se voi aivan hyvin olla jotain niin selkeää, huumorilla maustettua pientää jäynää tai piruilua, että sitä ei VOI olla tajuamatta, vaikka olisikin mies. :roll:
May the tawse be with you.

pikkupiru

• Senior Spanko
« Reply #16 on: September 21, 2009, 04:33:04 PM »
Höh, ei kai nyt kukaan itseään huvikseen anna píestä? 8O Toki se pitää ansaita! Keinolla millä hyvänsä :whistle: Ja kun miehet ovat hieman hidas älyisiä, niin nainen joutuu tekemään aika paljon enemmän työtä asian eteen, kun mies. :D Mitähän sitä oikein keksisi... :whistle:

Julius

• Junior Spanko
« Reply #17 on: September 21, 2009, 07:56:53 PM »
Mutta ei naiset koskaan toimi noin suoraviivaisesti. Naiset tekee asioista monimutkaisia yrittämällä vihjailla, sen sijaan että sanoisivat suoraan, eikä tämä ole poikkeus.  Provosointi on tavallaan sitä vihjailua, että nyt tekisi mieli.... :unsure:
Eikä provosoinnin tarvitse olla nalkutusta, se voi aivan hyvin olla jotain niin selkeää, huumorilla maustettua pientää jäynää tai piruilua, että sitä ei VOI olla tajuamatta, vaikka olisikin mies. :roll:
Nyt sorrut yleistämiseen. Kaikki naiset eivät sorru tuommoiseen. Miksi muuten tänä tasa-arvon aikakautena miehen pitäisi oppia ajattelemaan kuin nainen? Miksi tasa-arvon vuoksi naiset eivät voisi kommunikoida kuin miehet  :thinking:

Minä olen varmaan käsittänyt tämän kotikurin jotenkin väärin. Minä kuvittelin, että pääasiassa on oppiminen, eikä rangaistukset. Eikös sillon pitäisi oppia käyttäytymään niin, että rangaistukset jäisivät mahdollisimman vähiin.

Höh, ei kai nyt kukaan itseään huvikseen anna píestä? 8O Toki se pitää ansaita! Keinolla millä hyvänsä :whistle: Ja kun miehet ovat hieman hidas älyisiä, niin nainen joutuu tekemään aika paljon enemmän työtä asian eteen, kun mies. :D Mitähän sitä oikein keksisi... :whistle:
Tuo on jo niin paksua provosointia, että se kääntyy helposti itseään vastaan  :x

-Julius

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #18 on: September 21, 2009, 09:31:49 PM »
En sortunut. Yleistin tarkoituksella, koska yleensä naiset toimivat juuri niin. Eikä ainakaan minulla ole tarkoitus opettaa miehiä ajattelemaan kuten naiset silloin kun alan soittaa suutani, vaan provosointi, mikä minulle on leikkimielistä kisailua ja kurittajankin huumorintajun rajoihin mahtuvaa vinoilua, on tapa saada piiskaa tekemättä mitään mistä tulisi ns. oikea rangaistus. Itse asiassa olen harvinaisen tyytyväinen, että kurittajani miehenä ei ajattele yhtä monimutkaisesti kuin minä, vaan osaa vetää suoran viivan pisteestä A pisteeseen B silloin kun minä pompin sivupoluille. Osaa hän toki paljon muutakin, mutta ajattelin nyt vähän kehaista... :D  Jonkinlaista hupia ja jännitystä elämään tuo myös se, kun miettii miten monta 'kautta rantain' vinoilua vielä uskaltaa heittää - missä vaiheessa kurittaja päättää päästää minut piiskan puutteesta.
Jos kurittajani ei ajatuksenjuoksuani kestäisi, niin tuskinpa hän viitsisi minua kurittaakaan.

Ja miksikö minä naisena en voisi ruveta kommunikoimaan kuin mies? Mitenkäs sen nyt kauniisti sanoisi...  :thinking:
No joo... ehkä siksi että se olisi minusta tylsää. On ihan eri asia antaa piiska kurittajalle, heittäytyä polvien päälle poikittain ja pyytää saada piiskaa, kuin tehdä hommasta kisa, jossa ensin soitan suutani ja vinoilen kurittajan kustannuksella, kunnes jossain vaiheessa väistämättä vinoilen muutaman asteen liikaa tai puhun itseni pussiin, jolloin kurittaja saa oikeutetusti laittaa minut ruotuun piiskan kanssa, ja toivottavasti myös nauttii siitä yhtä paljon kuin minä nautin hetkeä aikaisemmin suun soitosta.

Vähän sama kai, jos kysyisi miksi ihmiset lottoavat tai ostavat arpalippuja. Voisihan sen rahan heittää pois ilman mitään kuponkejakin. Ja kuitenkin, jos tarpeeksi monta arpaa ostaa, niin kyllä siitä joskus muutaman euron saa takaisinkin.

Minä olen varmaan käsittänyt tämän kotikurin jotenkin väärin. Minä kuvittelin, että pääasiassa on oppiminen, eikä rangaistukset. Eikös sillon pitäisi oppia käyttäytymään niin, että rangaistukset jäisivät mahdollisimman vähiin.

"Rangaistukset" suun soitosta on vähän erilaisia kuin rangaistukset jostain vakavammasta. Leikkimielinen provosointi on ainakin minulla tarpeellista piiskan tarpeen tyydyttämiseksi jotta ei tarvitsisi sortua ylilyönteihin. Vai meinaatko, että jos harrastaa kotikuria, että perimmäinen (piiskan) tarve tule unohtaa ja tukahduttaa "opittuaan" jonkin asian, tai vaihtoehtoisesti olla oppimatta rangaistuksistaan yhtään mitään, jotta jatkossakin voisi saada piiskaa?

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
« Reply #19 on: September 21, 2009, 10:24:27 PM »
On ihan eri asia antaa piiska kurittajalle, heittäytyä polvien päälle poikittain ja pyytää saada piiskaa, kuin tehdä hommasta kisa, jossa ensin soitan suutani ja vinoilen kurittajan kustannuksella, kunnes jossain vaiheessa väistämättä vinoilen muutaman asteen liikaa tai puhun itseni pussiin, jolloin kurittaja saa oikeutetusti laittaa minut ruotuun piiskan kanssa, ja toivottavasti myös nauttii siitä yhtä paljon kuin minä nautin hetkeä aikaisemmin suun soitosta.

Ensinnä, peesi tälle. Ja vaikka uskoakseni ymmärränkin, mitä Julius ajaa takaa, en malta olla jatkamatta vielä vähän. (Enkä tee sitä provosointimielessä, mutta tulipahan ajatus tuosta seuraavasta pätkästä, jota lainasin)

Vai meinaatko, että jos harrastaa kotikuria, että perimmäinen (piiskan) tarve tule unohtaa ja tukahduttaa "opittuaan" jonkin asian, tai vaihtoehtoisesti olla oppimatta rangaistuksistaan yhtään mitään, jotta jatkossakin voisi saada piiskaa?

Jos homma toimisi näin kuin tuossa yllä, rangaistukseksihan pitäisi periaatteessa käydä mikä tahansa muukin ikävä seuraamus kuin piiska. Kitupiikkinä minulle olisi erittäin epämieluisaa joutua maksamaan vaikka sovittu "sakko" sanotaan nyt vaikka kiroilusta. Tällä luonteella olisi pakko luopua kiroilemisesta hyvinkin pian, kun en siedä ajatusta, että kukkaroni kevenisi takiani vähääkään. Sen verran minussa on Roope-setää. Olkoonkin, että raha laitettaisiin johonkin järkevään. (Tätä ei ikinä kyllä pidä kertoa tuolle miehelle, tai hän saa minusta aivan liian hyvän niskaotteen)  8O Rahallinen sakko olisi kumminkin sellainen seuraamus, että todella yrittäisin olla kokematta sitä koskaan enää. Kuten Julius tuolla sanoi, tässä olisi pääpaino oppimisessa eikä rangaistuksissa.

Sen sijaan piiskaus on sellainen asia, että halu siihen tuskin koskaan kokonaan katoaa, jolloin on oltava juuri provoilun mentävä porsaanreikä jossakin, tai muutenhan pahasta tavasta ei koskaan raaski kokonaan luopua. Tässä tietysti päästään kysymykseen, onko piiskaus spankolle lopultakin palkinto vai rangaistus, mutta se taitaa olla ikuisuuskysymys, tai ei ainakaan ole tämän foorumin muissa ketjuissa tietääkseni vielä ratkennut. Siinäkin provoilun tarve tulee ilmi: kun ei uskalla ottaa niin reippaasti piiskaa kuin oikeasta sääntörikkomuksesta tulisi, voi yrittää onkia lievemmän(?) version provoamalla. Mutta kuten alkuperäinen kysymys jotensakin kuului: Saako sillä tavalla yhtä kovan, kovemman, vai lievemmän rangaistuksen?
The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - R.B.

Julius

• Junior Spanko
« Reply #20 on: September 21, 2009, 11:00:05 PM »
Ahaa

Se kotikurin ja BDSM:n välinen ero ei ole sitten kuitenkaan kovin suuri. Kummassakin halutaan sitä piiskaa, koska piiskatuksi tuleminen antaa mielihyvää. Kysymys ei kummassakaan ole välttämättä siitä kivusta, vaan alistumisesta piiskattavaksi.

-Julius

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #21 on: September 22, 2009, 09:02:10 AM »
Sitä juuri olen monasti sanonut, mikä tulee esiin mm. tässä lähes vuoden vanhassa viestissäni:

Jokainen kai määrittelee itse itsensä siihen lokeroon johon haluaa kuulua? Jos haluaa olla bdsm-harrastaja joka tekee kotikurijuttuja, mikäs sen mukavampaa. Tai jos haluaa olla kotikuriharrastaja joka kokeilee sietokykynsä rajoja äärimmäisyyksiin, niin mikä ettei. Saahan sitä kokeilla. Pääasia kuitenkin että jokainen lokeroi vain itsensä.

Jos kotikurisuhteessa tulee eteen tilanne, että kurituksessa mennään äärirajoille, ei se tee kenestäkään vielä bdsm-harrastajaa. Niinkuin joku tuolla aikaisemmin sanoi: kotikuri ja bdsm eivät sulje pois toisiaan, mutta eivät ne kyllä automaattisesti kuulu yhteenkään vaikka niissä on joitakin yhteisiä piirteitä.

Mitä tulee kivun tuottamiseen... Kipukynnyksen nostaminen tai äärirajoille meneminen ei liene kotikurin tarkoitus (toisin kuin bdsm), vaikka se saattaa olla sen väline. Ja ei ihminen tosiaan jalostu kivusta, vaan siitä että rangaistus tulee jostain tietystä jutusta, ja kun mennään sinne äärirajoille ja olo käy mahdottoman tukalaksi, niin kyllä se vaikuttaa siihen tekeekö saman rikkeen uudestaan tulevaisuudessa tai miten pian. Jos ei vaikuta, niin selkäsauna ei ollut tarpeeksi ankara. Äärirajoille meneminen on myös keino nujertaa vastarinta ja se auttaa uppiniskaisintakin kuritettavaa alistumaan rangaistukseen. Esim. itse en katso että olisi mitään järkeä läpsytellä pelkästään läpsyttelemisen ilosta ja leikkiä että se on joku rangaistus. Korkeintaan turhautuisin moisesta. Oikean selkäsaunan on tarkoitus sattua ja saada kuritettavan olo niin tukalaksi että käytökseen tulee muutos. Siitä kasvattava vaikutus, eikä sillä (ainakaan minun kohdallani) ole mitään tekemistä bdsm:n kanssa.

Ja vaikka tämä nyt alkaa mennä pahasti pois ketjun aiheesta, niin jatkan silti vielä muutamalla sanalla.
Ongelmallisuus kotikurin ja bdsm:n välillä ei johdu niistä yhteisistä piirteistä, vaan juurikin niistä eroista, ja siinä että kotikuria ymmärtämättömät bdsm-harrastajat yrittävät lokeroida kotikurin harrastajat joksikin bdsm:n "alalajiksi". Kopsaanpa laiskuuttani vielä tuonne bdsm-puolelle laittamani vastauksen aiheesta:

Se miksi henkilökohtaisesti en tykkää siitä, että kotikurista tehdään jotain bdsm:n alalajia, johtuu ihan siitä, että samalla kotikurista tehdään seksuaalista, mitä se ei suinkaan ole kaikille. Toinen syy on se, ollakseen jonkun toisen asian "alalaji", kotikuriin täytyisi kuulua kaikki "päälajin" (tässä tapauksessa bdsm) ominaisuudet, mukaan lukien asusteet, sitominen ja muu kuin piiskalla tapahtuva kivun tuottaminen, joka myös on fyysistä alistamista. Kotikurissa ei ole tarkoitus tuottaa kipua eikä alistaa ketään fyysisesti missään muodossa, vaan kuritettava osapuoli alistuu sellaisen henkilön ohjattavaksi ja rangaistavaksi, jota kunnioittaa ja jolle haluaa antaa sellaisen vallan. Selkäsauna on rangaistus, jonka saa kun ei ole noudattanut sovittuja sääntöjä tai on muuten toiminut hölmösti, ja sen keskeisin elementti on häpeä. Ei nöyryyttäminen, ei pakottaminen imemään kenenkään munaa, saappaita tai kirkkovenettä, eikä mikään muukaan seksuaalinen toiminto. Joillekin kotikuri on toki myös seksuaalista, mutta se ei ole pääasia. Pääasia on "kaapin paikan" määräämisessä.

Jos jotain hierarkiaa näiden asioiden välille pitää välttämättä luoda, niin taksonomisen järjestelmän mukaan kyllä se on sitten niin päin, että bdsm on kotikurin alalaji. Näin siksi, että bdsm:ssa on kaikki kotikurin elementit, plus muita vain bdsm:in kuuluvia ja bdsm:n tarkemmin määritteleviä ominaisuuksia.

Julius

• Junior Spanko
« Reply #22 on: September 22, 2009, 10:19:31 PM »
Nyt kyllä syyllistyn perisyntiin, kun kirjoitan Jullen nikin alla, kun en laiskuuttani jaksa lähteä makkariin avaamaan pöytäkonetta. Lueskelin teidän sananvaihtoa provosoinnin "oikeutuksesta" piiskan sammiseksi ja nyt tätä alalaji pohdintaa. No aloittaakseni ensin mainitusta: ite olen niin suoraviivainen, että saatan suoraan sanoa miehelle olevani piiskan tarpeessa. Mulle provosointi on vaikeaa ja vierasta. pelkään loukkaavani toista oikeasti. Vaikka kuinka heittäisin huulta pilke silmäkulmassa. En edes ole verbaalisesti niin näppärä, että osaisin sanailla kepeästi toista ärsyttäen. Parempi siis aiasta sen oikella nimellä. Beibi, anna mulle piiskaa....

Toiseksi, mä näkisin kotikurin ja BDSM:n eron kuten sisarusten välillä voi olla eroja. Äiti on nimeltään SM ja hänen lastensa nimet olkoon kotikuri ja BDSM. Kumpikaan ei le toisen alalaji vaan osa samaa perhettä. Samalla hierarkiatasolla.
Ugh! olen puhunut  ;)

Marie

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #23 on: September 23, 2009, 07:41:31 PM »
Niin siis joo, pääasiahan on se, että jokainen saa tai saa antaa piiskaa silloin kun on tarvetta. Joillekin sopii suoraviivaisuus paremmin, joillekin leikkimielinen provosointi. Ja kunhan molemmat osapuolet on tyytyväisiä käytössä olevaan tapaan, niin mitäpä hyvää muuttamaan.

Toiseksi, mä näkisin kotikurin ja BDSM:n eron kuten sisarusten välillä voi olla eroja. Äiti on nimeltään SM ja hänen lastensa nimet olkoon kotikuri ja BDSM. Kumpikaan ei le toisen alalaji vaan osa samaa perhettä. Samalla hierarkiatasolla.
Ugh! olen puhunut  ;)

Marie

Okei, mutta Kotikuri on sitten se esikoinen.   8)

LeatherM

• Advanced Spanko
« Reply #24 on: September 25, 2009, 02:05:40 PM »

Ugh! olen puhunut  ;)

Marie

Okei, mutta Kotikuri on sitten se esikoinen.   8)

No siinähän se tuli sanottua, tuohon on helppo yhtyä.  :)

sameli

• Full Spanko
« Reply #25 on: September 28, 2009, 12:16:06 PM »
Piiskauksen säännöt on sovittu ei siihen pidä provosoinnin antaa vaikuttaa.

Zina

• Full Spanko
  • Switch
« Reply #26 on: September 12, 2015, 12:25:55 PM »
Kyllä multa saa provosoimalla kovemman kurituksen, ja provosoija tietää sen...  :evil:

Hunajanalle

• Advanced Spanko
« Reply #27 on: September 12, 2015, 01:12:13 PM »
Minua yritettiin provosoida ihan äskettäin. Piiskattava murisi minulle tullessaan polvilleni poikittain. Aika rohkea veto! En lähtenyt siihen mukaan. Minä päätän milloin ja minkä verran, ei piiskattava. Provosoimalla ei saa enempää, kiemurtelemalla ei saa vähempää.

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
« Reply #28 on: September 16, 2015, 08:37:44 AM »
Mikä tekee murinasta provokaation?  :thinking:

Minä ajattelisin noin äkkipäätään, että jos piiskattavan sisäinen tila on niin haastava, että sitä täytyy purkaa murisemalla, mutta silti hän tekee, kuten on pyydetty (tässä tapauksessa ilmeisesti asettui aloilleen), kyse on kovin kiltistä kuritettavasta. Siinä kohtaa hänelle pitäisi kaiken järjen mukaan antaa vaikkapa suklaanappi eikä piiskaa.

Pykälää asiallisemmin, mutta silti yhä tosissaan: mistä kertoo se, jos provosointia ylipäätään tarvitaan? Mahtaako se olla keskinäistä huumoria, vai ilmaus siitä, ettei muuten saa tarpeeksi tai joku muu elementti ei ole kohdallaan? Suora puhe on varmasti provoamista tehokkaampaa, jos ongelmia on, mutta provoillekin lienee sijansa. Se vain tuntuu olevan monitahoisempi asia kuin äkkiseltään luulisi...
The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - R.B.

Hunajanalle

• Advanced Spanko
« Reply #29 on: September 16, 2015, 12:17:06 PM »
kyse on kovin kiltistä kuritettavasta.

Tässä olet ihan oikeassa, Fran.

Olen kuitenkin oppinut tuntemaan hänen tarpeitaan ja tiedän, etteivät ne tyydyty suklaanapilla.