Poll

Voiko mielestäsi rangaistuspiiskauksessa käyttää turvasanaa?

Kyllä
17 (34%)
Ei
33 (66%)

Total Members Voted: 50

Author Topic: Turvasanan käyttö rangaistuksen aikana - gallup vko 37  (Read 3829 times)

Midsommer

• Junior Spanko
  • **
Re: Turvasanan käyttö rangaistuksen aikana - gallup vko 37
« Reply #15 on: September 07, 2015, 04:35:32 PM »
Alkuun hyvä olla, mutta yleisesti olisi toivottavaa ettei sitä tarvisi. Etenkin kurituksen yhteydessä, muut piiskaamiset sitten erikseen.

eppkp

• Full Spanko
« Reply #16 on: August 02, 2016, 02:28:54 PM »
Vaikka turvasana käytössä olisikin, niin ei sen tarvi tarkoittaa sitä että kuritettavalla on valta koska vaan halutessaan lopettaa rangaistus. Meillä on turvasana käytössä, mutta ei mulla ole tullut mieleen sitä käyttää vaikka mukavuusrajat ylittyykin, mun mielestä se on sitä varten että jos tapahtuu jotain yllättävää (esimerkiksi mulla on huono selkä, jos se sattuisi niksahtaa kesken kurituksen niin tuskin se kurittaja osaisi ihan heti erottaa että kyse onkin nyt ihan jostain muusta kivusta), tai kurittajalle sattuu virhearvio ja kuritus meneekin "yli" (ja tällä tarkoitan sellaista paniikkia hipovaa sietämättömyyttä josta tietää heti ettei halua kokea vastaavaa enää koskaan uudelleen). Mä sitäpaitsi uskon että jos sitä turvasanaa huutelisi tämän tästä heti kun lakkaa tuntumasta mukavalta, saattaisi käydä pian niin kuin vanhassa sadussa pojalle joka huvitteli huutamalla "susi", ja kun lopulta susi  tuli, ei kukaan tullut auttamaan kun luulivat pojan taas pelleilevän.

Oon täysin samaa mieltä. Toisaalta, jos piiskattava huutaa "selkä niksahti!" niin siinä tilanteessa kasvattajan pitää osata keskeyttää ja varmistaa tilanne vaikka turvasanaa ei olisikaan.

Radien

• Junior Spanko
  • **
« Reply #17 on: November 26, 2016, 05:30:36 PM »
Minusta turvasana on oikeastaan aika alkeellinen kommunikaation muoto. Myös BDSM:n suhteen, koska ainakaan itse en pysty subspace-tilanteissa edes kommunikoimaan niin järkevästi että osaisi arvioida onko aiheellista käyttää turvasanaa. Ehkä sessiopohjaisissa BDSM-suhteissa, joissa toista ei oikeasti tunneta paria kahvittelua pidemmälle niin turvasana on kohdallaan. Toisaalta sitten turvaudutaanko sellaisissa suhteissa sitten liikaa siihen turvasanaan? "Et käyttänyt turvasanaa" ei ole kauhean hyvä perustelu tilanteissa, joissa on selkeästi siirrytty alistujan sietokyvyn ulkopuolelle.

kuriton kundi

• Full Spanko
« Reply #18 on: December 19, 2016, 08:54:19 AM »
Osuitpa hyvin pelkistämään vastauksesi kysymykseen. Juuri noin se asia on. Antajalla on oltava kyky lukea toista ihmistä ja silloin turvasana on aiheeton. Tietysti aina voi sattua jotain yllättävää, vaikka niksauttaa selkä, silloin tietysti on hyvä olla joku sana, millä session saa poikki.