Poll

Minkä ikäisenä huomasit olevasi kiinnostunut piiskaamisesta?

Alle 4-vuotiaana
2 (2.6%)
4-10
37 (48.7%)
11-15
16 (21.1%)
16-20
9 (11.8%)
Yli 20-vuotiaana
12 (15.8%)

Total Members Voted: 75

Author Topic: Minkä ikäisenä kiinnostuit piiskaamisesta - viikko 28  (Read 4538 times)

Finwitch

• Advanced Spanko
  • Woof!
Re: Minkä ikäisenä kiinnostuit piiskaamisesta - viikko 28
« Reply #15 on: July 11, 2009, 02:56:20 PM »
 :thinking:  En ole yhtään varma, mistä asti piiskaus on kiinnostanut... tarinamuodossa ja kuvina. Vähän eri juttu kuitenkin, yleensä ne on olleet alaikäisiä ne piiskan saajat... (paitsi yks tarina, jossa Musta Pekka joutui jonkun patsaan piiskattavaksi) samaa kaavaa menivät ensimmäiset omakeksimät tarinat, jotka vain tulivat jostakin... Siis eh... En mä muista minkä ikäinen olin silloin, kun ensimmäisen kerran jotenkin aloin kuvitella ja mielenkiinnolla lukea kun jotakuta piiskataan... Siis kyllähän mä katselin niitä piirrettyjä... Onks kukaan muuten lukenut sitä sarjakuva-albumia, jossa Lucky Luke antaa BillytheKidille selkään? (Oli muuten kansikuva).
Finwitch

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
« Reply #16 on: July 11, 2009, 08:24:09 PM »
Tuon Musta Pekka -tarinan olin muuten unohtanut, mutta kummmasti se näin palautui mieleen.  :)

Disneyn tarina-arkisto on tarjonnut erinäisen määrän vitsa-aiheista materiaalia vuosien varrella. Mitenköhän nykyään mahtaa olla, joko Akun ja poikien (ja varsin monen muun hahmon) elämästä on moinen seikka karsittu pois?

Äkkipäätään tulee mieleen ruutuja, joissa esiintyivät Aku, Mortti ja Vertti, Tupu, Hupu ja Lupu, Roope-setä, Iso paha susi ja edellä mainittu Musta Pekka. Lisäksi piirroselokuvissa eräs kissa sekä pingviininpoikanen, Akun äkkipikaisuudesta johtuen. Ehkä tietolähteeni onkin ollut alun alkaen vanha kunnon Akkari? (Kuta vanhempi, sen varmempi)
The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - R.B.

moritz

• Junior Spanko
  • **
« Reply #17 on: July 13, 2009, 08:01:25 PM »
Itse taidan kuulua johonkin uusheränneiden lahkoon;)

Kiinnostunut olin kyllä jo alle 10-vuotiaana, mutta en ehkä vielä siinä määrin että olisin lähtenyt itse sitä lekeissä tms kokeilemaan. Muistan kyllä kuulleeni että jotkut kaverit joskus olivat leikkineet piiskaleikkejä. Totta kai se kiinnosti mutten lähtenyt mukaan, olin kai aika ujo poika. Serkkutytölle muistan antaneeni piiskaa sen pyynnöstä kun oltiin molemmat noin 5-v, mutta se jäi (valitettavasti) kertakokeiluksi.

Piiskausteema oli riittävän usein esillä omassa kasvuympäristössä: Lastenkirjoissa, sarjakuvissa, satunaisesti tv:ssä sekä kavereiden ja aikuistenkin puheissa. Koska piiskaus koskettaa hyvinkin ihmisen intiimialuetta (takapuolta) niin totta kai näiden asioiden yhdistäminen alkoi jossain vaiheessa kiinnostamaan yhä enemmän ja enemmän kouluiässä. Itse saadut selkäsaunat eivät tietty voineet vähempää kiinnostaa, niin sanotusti - mielikuvat liittyivätkin lähinnä toisten lasten kokemuksiin ja tarinoiden selkäsaunoihin. Yli 10-vuotiaana selkäsaunan jälkeinen kutina takapuolella sai ajatukset vähitelleen harhailemaan jotenkin levottomina (tuntuihan kutina juuri siellä intiimialueella) ja seksuallisuuden herätessä soppa taisikin olla jo valmis.

Vähän myöhemmin kun piiskausteema ei enää koskettanut minua perskohtaisesti, vaimeni myös kiinnostus koko teemaan noin vuosikymmeneksi. Kiinnostus heräsi uudelleen aikuisiällä n 23-v, ja näköjään jatkuu...

Zina

• Full Spanko
  • Switch
« Reply #18 on: September 11, 2015, 08:13:40 AM »
Korrelaatio piiskansaannin ja sen välillä mitä oikeasti on tehnyt on kyllä aika
hämärä; ehkä sitä yrittää mielessään rakentaa antajalle jonkinlaista
motivaatiota tehdä sitä, mitä itse tuntee tarvitsevansa/haluavansa.

Täytyy myöntää, että sinulla (ja sivupersoonillasi) on kyllä hurjasti provosointia...  :evil:

Mitä kysymykseen tulee, niin kyllä kai juuret on lapsuudessa. Toteutus valitettavasti viivästynyt hieman.

Spankratov

• Senior Spanko
« Reply #19 on: September 11, 2015, 09:51:44 AM »
Aika aikuisena uskalsi itselleen tunnustaa tämän piirteen. Kun itse sai lapsena selkään(monesti en saanut)yhden kerran kunnolla ei oikein hyvältä tuntunut.
Kun oikein muistelen, niin taitaa siellä lapsuudessakin olla sellainen tilanne, kun näin vahingossa erään tytön saavan äidiltään piiskaa ja siinä oli jotain. Mutta sekin tilanne tukahdutettiin heti alkuunsa.  :thinking:

Mozbert

• Junior Spanko
  • **
« Reply #20 on: September 11, 2015, 08:55:11 PM »
En ole varma, olinko yli vai alle neljän, kun tarhassa muuan täti kertoi juttua piiskaamiseen liittyen. Hän oli käskenyt tyttäriään hakemaan vitsan valmiiksi, siltä varalta että nämä olisivat tuhmia. Yksi heistä olikin askareen suorittanut, ja laittanut vitsan uunin päälle kuivumaan. Täti kertoi, että kun lapset sitten olivat villejä ja hän käski heidän tuoda vitsan ja oli ryhtymässä heitä piiskaamaan, kuiva koivunoksa rikkoutui käsiin.
  Muistan että kuuntelin tarinaa tarkkaavaisesti, ja minulla on mielikuva siitä, että loppu ei minusta ollut ihan paras mahdollinen.  Tämä on ensimmäinen piiskaamiseen liittyvä muistoni, mutta kuten sanoin, ikävuottani en varmuudella osaa sanoa.

Suzie

• Junior Spanko
  • **
« Reply #21 on: September 11, 2015, 10:25:11 PM »
Joskus ekan luokan paikkeilla me tajuttiin, että taloyhtiön leikkikenttää reunistavat pajunsukuiset kasvit on piiskan tekemiseen soveliaita. Ja päiväkodissa kotileikissä joskus kotileikissä sain risusta käsilleni. Noista kokemuksista lienee jotain jäänyt mieleen, kun sitten myöhemmin olen niin kieroutuneeksi kasvanut  :blush:

CB6000

• Junior Spanko
  • **
« Reply #22 on: October 22, 2015, 02:39:38 PM »
Siinä kymmenen yhdentoista ikäisenä minulle tuli piiskauksesta sen aiheuttamasta kivusta huolimatta hyvänolon tunne ja aloin kuvitella kuinka piiska tanssi takapuolellani. Suhtautumiseni piiskaan oli kaksijakoinen, pelkäsin piiskaa mutta toisaalta halusin äidin pitävän minulle ankaraa piiskakuria ja tanssittavan kunnolla piiskaa pyllylläni.
Minun halujeni ja toiveitteni toteuttamisen kannalta oli hyvä, että äidin mielestä piiska tekee aina hyvää ja sitä ei voi antaa liian usein, mennessäni piiskan kanssa äidin luokse piiskaa käytettiin aina, silloinkin kun tulin ilman erillistä käskyä, koska kerran olin piiskan tarpeessa.

kuriton kundi

• Full Spanko
« Reply #23 on: November 03, 2015, 11:20:33 AM »
Vastaan nyt vielä tähänkin, kun on vauhtiin päästy. Minulla on ollut kiinnostus piiskausta kohtaan kyllä niin kauan, kun muistan. Jo alle kouluikäisenä muistan olleen tuollaisia ajatuksia ja ne antoivat jonkun oudon nautinnon olon. Varsinkin itse saadun selkäsaunan jälkeen ne nousivat pintaan ja myöhemmin myös ajatukset nähdä jonkun saavan piiskaa. Ekalla luokalla aloin miettiä miltä tuntuisi antaa piiskaa jollekin tytölle.

Vitsa

• Junior Spanko
  • **
« Reply #24 on: August 24, 2017, 06:23:59 PM »
Joskus 15-16-vuotiaana näin aiheeseen liittyvän dokkarin ja siitä se sitten lähti. Melkein 20 vuotta tuli odotettua ennen kuin pääsi ekan kerran kunnolla läpsimään paljasta takapuolta.