Joulukuu 12, 2017, 02:09:11 pm

Kirjoittaja Aihe: Varkaiden valittu  (Luettu 541 kertaa)

tuuli

• Full Spanko
  • Sukupuoli: Nainen
Varkaiden valittu
« : Lokakuu 01, 2017, 12:33:57 pm »
Tiesin olevani pahasti myöhässä kun viimein näin majatalon ääriviivat edessäni. En muutamaa minuuttia, vaan päiviä. Tiesin kyllä Deonin tietävän, että tulisin olemaan myöhässä, mutta en itsekään olettanut myöhästyväni ihan näin paljoa. Siksi mies oli ollut lähtöäni vastaan, olihan kevätjuhlat tulossa ihan nurkan takana, ja mikäpä olisi ollut parempi paikka varkaalle kuin ihmisiä täynnä olevat kadut. Olin vakuuttanut hänet, että palaan parissa päivässä. Tai paremminkin olin sanonut hänelle lähteväni ja palaavani ajoissa.

Haikeana loin ajatuksen talon perällä olevalle pesutuvalle. Kylpy ei tekisi yhtään huonoa päivien ratsailla olon jälkeen. Ja tuskimpa muutama minuutti enää tässä katastrofissa enää painaisi. Vedin syvään henkeä ja astuin sisälle hämärään, ääntä täynnä olevaan saliin. Ilta oli jo sen verran pitkällä, että suurin osa asiakkaista oli jo hyvässä humalassa ja metelitaso korkealla, vaikka ulospäin ei juuri kuulunut mitään. Katselin ympärilleni nähdäkseni, ketkä olivat paikalla. Tunsin heistä aikalailla kaikki. Olimme kaupungin varkaita ja huijareita, oma enemmän tai vähemmän salattu yhteiskuntamme sivussa niin sanotusti kunnollisten kaupunkilaisten näköpiiristä, ja majatalo oli turvapaikkamme.

Huomasin etsimäni nopeasti. Deon oli yhdyskuntamme kiistaton johtaja, ja luultavasti myös vanhin ja lihavin. Olin tuntenut hänet suurimman osan 23-vuotisesta elämästäni. Purin hampaani yhteen ja suuntasin tutun nurkkapöydän ääreen. Sanaakaan sanomatta kaivoin vyötäröltäni kukkaron ja heitin sen keskelle pöytää. Deon loi silmayksen heittämääni pussiin ja käänsi tuiman katseensa minuun.

”Olet myöhässä.”

”Oli muita menoja.”

Tuijotimme toisiamme. Hyvin harva sanoi miehelle vastaan. Tai jos sanoi, teki sen henkensä kustannuksella. Muistan jonkun joskus kutsuneen minua piikiksi pomon lihassa, prinsessaksi, joka voi tehdä ihan mitä vaan ilman vakavia seurauksia. Ja tottahan tuo oli. Yleensä ainoa paikka, mikä ei selvinnyt ilman vakavia seurauksia, oli takapuoleni. Elämäntehtäväni oli tutkia, kuinka pitkälle saisin Deonin pinnan venytettyä, ennen kuin hän vaatisi päätäni pölkylle. Pinna oli jo aika pitkä.

”Mene pesulle, Tonya”, mies murahti viimein siemaisten oluttuopistaan. ”Päätän myöhemmin, mitä teen suhteesi.”

Käännyin hitaasti kohti asuintiloja, jossa myös minulla oli oma pieni huoneeni, ja päästin huomaamattani  pidättelemäni hengityksen ulos. Olin oluen tarpeessa, joten nappasin mennessäni täyden tuopin pöydältä, join sen puoleen väliin yhdellä kulauksella ja jätin toiseen pöytään, josta poimin suuhuni palasen leipää. Päätin suunnata lopulta suoraan pesutiloihin ja upotin pääni hetkeksi kylmään vesiämpäriin. Kävisin seuraavana päivänä paremmin pesulla, päätin samalla kun kurotin pöydällä olevan pyyhkeen. Kävelin ilman kiirettä huoneeseeni pyyhe päässäni.

Pääni oli yhä pyyhkeen sisällä kun kuulin oven aukenevan. Huoneissa ei ollut lukkoja. Mikään lukko ei olisi pidätellyt ketään majatalossa asuvaa. Mutta olisin odottanut edes hitusen kohteliaisuutta, että siihen oveen olisi koputettu. Kuivasin rauhassa hiukseni samalla kun tulija istui sängyn reunalle. Vuosien saatossa olin oppinut tuntemaan ihmiset askelten perusteella, joten tiesin tulijan olevan Jamon. Tiesin myös, miksi tuo Domin lähin mies oli saapunut huoneeseeni.

Nostin pääni ylös ja kuivasin viimeiset vedet kaulaltani samalla kun loin nopean silmäyksen tunkeilijaan. Mies näytti käyneen parturissa sitten viime näkemän, oli leikannut partansakin, ja ihan kuin hän olisi harmaantunut enemmän. Hänellä oli kevyempi vaatetus normaalin matkapuvun sijasta, mutta se minua ei oikeastaan edes kiinnostanut. Halusin nähdä hänen vyönsä, vaikka tiesin sen näkemättäkin. Se oli ruskeaa nahkaa. Olisi edes kerran yllättänyt ja valinnut jonkin muun.

Olimme pitkään hiljaa. Kuivasin näennäisen rauhallisesti hiuksiani,  vaikka sydämeni hakkasi ylikierroksilla. Olimme ottaneet yhteen useamman kerran, eikä mikään noista kerroista ollut päättynyt minun hyödykseni. Olin toivonut, että tapaamisemme olisi ollut myöhemmin, mutta kevätjuhlien ollessa kyseessä aika oli rahaa.

”Mitä haluat?” tiuskaisin lopulta.

”Haluatko rangaistuksesi nyt vai myöhemmin?”

Loin mieheen murhaavan katseen ja käänsin hänelle mielenosoituksellisesti selkäni. Kerkesin kuitenkin nähdä hänen nostavan kulmaansa tavalla, jolla oli vain yksi merkitys: myöhemmin ei ollut enää vaihtoehto. Tempaisin pöydällä olevan harjan käteeni ja aloin raivokkaana harjaamaan viikon aikana kehittynyttä takkukasaa. Kiukkuni kasvoi joka harjanvedolla ja Jamon tiesi sen.

”Voin auttaa sinua hiustesi kanssa myöhemmin”, mies tarjoutui puhuen äänellä, jonka tiesi ärsyttävän. Itse asiassa, mitä rauhallisemmalta Jamon kuulosti, sitä kiukkuisemmaksi muutuin. Olin kerran aiemmin tehnyt kaikkeni provosoidakseni hänet suuttumaan edes vähän, mutta se oli ollut kuin olisi yrittänyt muuttaa kiven nestemäiseksi. Mitä enemmän yritin, sitä rauhallisemmaksi hän näytti käyvän.

”Suksi kuuseen!” pyörähdin ja heitin harjani kaikin voimin kohti sängyllä olevaa kohdettaan. Se ei ollut tarkoitukseni, mutten kennyt estänään spontaania reaktiota. Ohihan se meni vahinkoa tekemättä. Kohde nousi ylös ja alkoi tyynesti irrottaa vyötä lenkeistään. Nielaisin hermostuneesti pahimman raivon väistyessä epävarmuuden tieltä.

”Laskehan housusi, pikkuinen.”

En tehnyt elettäkään liikkuakseni. Ainoa elonmerkkini olivat silmäni, jotka seurasivat, miten nahkavyö sujahti läpi viimeisen lenkin, ja miten se taitettiin kaksin kerroin.

”Eikö sillä ole mitään merkitystä, että toin kolminkertaisen määrän tavoitteeseen verrattuna?” kysyin irrottamatta silmiäni ruskeasta välineestä. Sain sisällytettyä ääneeni hieman uhmaa.

”Onhan sillä”, mies vastasi pitäen pienen tauon. ”Olisin muuten hakenut tallista satularemmin, mutta Deon sanoi tavallisen vyön riittävän.”

”No olipa kiva”, mutisin itsekseni. Ilmeestä päätellen en tarpeeksi hiljaa. Jamon otti askeleen minua päin. Peräännyin saman verran kohti huoneeni nurkkaa. Katsoin nopeasti huoneeni ympäri, jos sinne olisi jostain ihmeen syystä yhtäkkiä ilmestynyt toinen ovi, tai vaikkapa ikkuna, josta voisin paeta. Ainoa pakoreittini oli valitettavasti ovi miehen takana. Aikaisempina kertoina en ollut päässyt ovelle asti, mutta ainahan sitä voisi yrittää uudelleen. Painoin pääni alas ja tein epätoivoisen syöksyn eteenpäin.

Samassa nenäni osoitti lattiaa kohden, housuni tippuivat nilkkoihini ja ruskea nahkavyö alkoi pehmittää istumalihaksiani. Kiljuin ja rimpuilin ja latelin suustani kaikki tuntemani kiroukset, mutta vyö ei tuntenut armoa. Käytin viimeiset voimani toivottaakseni Jamonin, Deonin ja kaikki mieleeni tulevat ihmiset sinne, minne aurinko ei paistanut, mutta hiljalleen vastarintani hiipui. Tiesin, ettei aneluista olisi hyötyä, mutta sitäkin oli pakko yrittää.

Lopulta vain itkin ja toivoin, että lyönnit loppuisivat. Loppuivat ne viimein ja remmin polttava kosketus vaihtui lohduttavaa silitykseen. Jamon nosti minut syliinsä ja puhui hiljaisella äänellä minun nyyhkyttäessäni hänen rintaansa vasten. Keskityin vain tuohon turvalliseen ääneen, mikä vain hetki sitten oli ollut ankara. Sanat menivät täysin ohi, mutta tunne siitä, että joku välitti, oli paljon tärkeämpi.

Hieman rauhoituttuani Jamon nosti minut sylistään eteensä, kurkotti kohti sängylle lentänyttä harjaani ja alkoi hellästi selvittää hiuksiani.

Spankratov

• Senior Spanko
  • Sukupuoli: Mies
Re: Varkaiden valittu
« Vastaus #1 : Lokakuu 03, 2017, 12:15:49 pm »
Kiitoksia hyvästä tarinasta!

Hunajanalle

• Advanced Spanko
« Vastaus #2 : Lokakuu 07, 2017, 07:54:28 am »
Hienosti maalailtu omanlaiseen aikaan ja paikkaan! Kiitos tarinasta!

kuriton kundi

• Full Spanko
« Vastaus #3 : Lokakuu 19, 2017, 04:30:48 pm »
Kuinka minulta olikaan jäänyt huomaamatta Tuulin kirjoittama tarina. En oikein tiedä, mitä moisesta huolimattomuudesta pitäisi seurata ;)?
lle
Kiitos tarinasta. On taas taattua tasoa :). Kiinnostavalla tavalla jättää mielikuvitukselle sijaa.

Nelle

• Senior Spanko
« Vastaus #4 : Lokakuu 22, 2017, 02:02:48 pm »
Nämä Tuulin tarinat on kyllä kiehtovia! Otteessaan pitäviä ja hyvin kirjoitettuja! Kiitos Tuuli!  :clap:

jestas

• Senior Spanko
« Vastaus #5 : Lokakuu 23, 2017, 09:30:08 pm »
Samaa mieltä edellisten kanssa! Kiitos lukuhetkestä!  :)
Wanted, smart lady typist to aid gentleman in literary work.

tuuli

• Full Spanko
« Vastaus #6 : Lokakuu 24, 2017, 08:51:37 am »
Nöyrät kiitokset kehuista.
 :)

kuriton kundi

• Full Spanko
« Vastaus #7 : Lokakuu 24, 2017, 08:58:25 am »
Jatkoa varmaan on tulossa?

tuuli

• Full Spanko
« Vastaus #8 : Lokakuu 24, 2017, 07:32:10 pm »
Voi hyvinki olla mahdollista. Kirjoittamista tuskin lopetan, vaikka välillä on pitempiäkin taukoja. Täälläkin on noita kertomuksia, joille mille tahansa voisi jatkoa kirjotella (tämän piti itseasiassa olla hieman erilainen, ilman piiskausta, mutta se näytti sopivan jotenki tilanteeseen  :D). Että katotaan ny, tulleeko tähän jatkoa vai ei.