December 12, 2017, 06:22:47 AM

Author Topic: Miksi/milloin kuuluu saada?  (Read 800 times)

Hunajanalle

• Advanced Spanko
Miksi/milloin kuuluu saada?
« on: December 11, 2016, 09:22:05 AM »
Shoutboksissa oli mielenkiintoista juttua. Jatketaan sitä tässä ketjussa. Siellä puhuttiin viihdepiiskauksesta, rangaistuksesta, piiskaamisen vuoksi saamisesta…

’Oikeita’ vastauksia on juuri yhtä monta kuin on spankoja. Ja jokaisen oma vastaus on itselleen se oikea.

Myönnän, etten välttämättä ymmärrä koko kuvaa, kun en osaa ollenkaan ajatella itseäni saavaksi osapuoleksi. Katson asiaa siis ’antajan’ silmin. Antaja-sana on hipsuissa hyvästä syystä; spankotapahtuma (olipa se siis piiskaus, selkäsauna tai ihan millä muulla termillä tahansa kuvattava tilanne) on minusta aina yhdessä koettava hetki, eikä antaminen ja saaminen ole siinä erotettavissa. Toki noilla sanoilla on helppo kuvata se, kumpi on kiinni vitsan kahvapäässä.

Rangaistuspiiskausta en tule koskaan antamaan. Sehän vaatisi, että toinen on ollut tuhma. Ja minä haluan olla lähellä kilttejä ihmisiä :) Kannustuspiiskauksen tai -selkäsaunan voin oikein hyvin antaa. Siis sellaisen, joka auttaa toista saavuttamaan jonkin toivomansa tavoitteen. Karkki- tai viihdepiiskauksen myös. Toki minusta nuo ovat hieman vähätteleviä termejä. Jos jonkun aito tarve on sellaisen saaminen, on se ihan yhtä oikein kuin toiselle rangaistusselkäsauna. Antaminen minulle on välittämistä, yhdessäoloa herkän asian parissa, toisen tarpeiden huomioimista ja täyttämistä. Ja noista syistä ihan huikean antoisaa!

Syitä saada ja antaa on siis monta. Ja kaikki ovat oikeita. Omia syitä voi kertoa. Toisen syitä voi yrittää ymmärtää, mutta niitä ei ole syytä arvostella.

derk

• Junior Spanko
  • **
Re: Miksi/milloin kuuluu saada?
« Reply #1 on: December 29, 2016, 04:22:27 PM »
Niin, aika pienellä prosentilla ihmisistä on kiinnostusta piiskaukseen ja sitten vielä piiskauksesta kiinnostuneet jakautunevat alaryhmiin. Minulle piiskaamisella on myös seksuaalinen merkitys, ja olisi epäreilua olla piiskaustilanteessa sellaisen kanssa, jolla sitä seksuaalista puolta ei ole. Toisaalta mikäli asia olisi OK toiselle, voisi se tuossa tilanteessa käydäkin. Varmaankin omissa ajatuksissani tämä menee enemmän sinne viihdepiiskauksen puolelle, vaikka toisaalta voi siinä ihan hyvin olla joku näennäinen syy, miksi piiskaa tarvitaan. Omalta osaltani tämä on toki ihan teoreettista, koska kokemusta ei ole varsinaisesti.

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
« Reply #2 on: December 29, 2016, 07:12:26 PM »
Minulle periaatteessa olisi okei, että toinen rehellisesti kertoisi saavansa jutusta seksuaalisessa mielessä kiksit. Kunhan se ei edellytä minulta mitään seksiin liittyvää kys. tilanteessa. Siis piiskaa voin antaa, mutta muita tarpeita en tyydytä. Reilu peli, kun se on ollut tiedossa alun perin.

Antamiselle syyksi riittää se, että toinen tahtoo ja tarvitsee. Mutta mieluusti en lähtisi toteuttamaan mitään pilkuntarkkaa juttua. Tarvin itsekin vähän vapautta. :)
The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - R.B.

derk

• Junior Spanko
  • **
« Reply #3 on: December 30, 2016, 03:16:05 PM »
Hyvä tietää, että se ei välttämättä kaikkia haittaa. Ja tosiaan itsekin pidän piiskaamisen ja seksin täysin erillä toisistaan, vaika piiskaamisen sinällään on myös seksuaalinen asia minulle.

tuuli

• Full Spanko
« Reply #4 on: January 17, 2017, 09:23:02 PM »
Vaikka itselläni aika useasti tulee töppäilyjen (tai muun epäasialliseksi tuntemani käytöksen) jälkeen sellainen olo, että nyt tarvisi kurinpalautuksen, niin en osaa sitä kuitenkaan rangaistuksena ottaa. Koska itse tiedän, milloin piiskaus/selkäsauna/mitä ikinä sanaa kukin haluaa käyttää (itselleni ensimmäinen vaihtoehto ei muodosta niin vahvoja tunteita kuin toinen) on tarpeellinen, niin ajattelen sen enemmän olevan ohjausta/muistutusta oikeaan suuntaan/motivointia/jotain vastaavaa. Ja yleensä kun se piiskantarve tulee, niin siihen ei välittömästi ole mahdollisuutta saada helpotusta, joten kerkeän hyvinkin käydä asiat, jotka tunteeseen johtivat, useampaan kertaan läpi ja pääsen sopuun itseni kanssa.

Viihdepiiskaus. Niin.. No, se on viihdepiiskausta. Ja itse pyrin pitämään seksin erossa tästä.

Valmiiksikirjoitetut piiskaukset eivät oikein maistu, vaikka välillä on kyllä ihan kiva tietää, kuinka monta lyöntiä on vielä luvassa (ja ainahan voi provosoida lisää, jos tuntuu, ettei määrässä ollut tarpeeksi). Jännitystä elämään.