December 12, 2017, 06:24:14 AM

Author Topic: Välineen hakeminen  (Read 3611 times)

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
Välineen hakeminen
« on: March 08, 2015, 09:29:31 PM »
Aiheesta on puhuttu, mutten muista, onko sille omaa ketjua. No, nyt ainakin on.

Mikä on välineen hakemisen merkitys piiskaustilanteessa, ja mitä tuntemuksia/mielikuvia siihen liittyy? Vitsan hakemisesta on ainakin puhuttu ennenkin, sen lisäksi tulee mieleen esim. määrätyn välineen tuominen kurittajalle tämän pyynnöstä, tai sitten kehotus käydä itse valitsemassa sopiva väline. Tai odotus, kun kurittaja käy valikoimassa ja hakemassa sellaisen. Mitä mietteitä teillä näihin hetkiin liittyy?
The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - R.B.

Spankratov

• Senior Spanko
Re: Välineen hakeminen
« Reply #1 on: March 09, 2015, 09:08:39 AM »
Hyvä Fran. Otit mielenkiintoisen aiheen esille. Olis kiva tosiaan kuulla, millaisia tuntemuksia
tuo saa aikaan.  :)

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
« Reply #2 on: March 09, 2015, 10:21:12 AM »
Kurittajienkin näkökulma asiaan olisi vähintäänkin mielenkiintoinen. :)
The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - R.B.

Mathilda

• Kuritetuin 2010
  • Senior Spanko
« Reply #3 on: March 10, 2015, 08:49:49 PM »
Mitä sitten kun kuvittelee etukäteen, että nyt on tulossa varmaan sillä lemppari välineellä.. Odottaa ja odottaa.. H-hetkellä Se kurittaja käskee hakemaan sen inhokin....

Kuuluuko välineen hakeminen asiaan?
Varmaan aika monilla tilanteesta riippuen.

Tilannetta "Hae ja valitse, itse mieleisin väline" kuuluu varmastikin eri kategoriaan kun rangaistuspiiskaukset...

Siinä vaiheessa kun sitä kuritusvälinettä on hakemassa.. On varmaa, että selkään on tulossa. Tuntemukset ja ajatukset eivät välttämättäkään pyöri siinä välineen ympärillä.. Vaan siinä, että voisko tätä jotenkin peruuttaa.,, Tai pelkoon tulevasta... Riippuen tietenkin siitä miksi on saamassa..

Jos sitä selkäsauna on odottanut kovasti niin varmastikin siinä on monella paljon positiivistakatausta.. Joillain.  *kateellista mutinaa*

Kurittajana siinä tilanteessa.... Kumpi hakee ja miksi? Voi toimia lisäsanktiona.. Hakea väline.. Varsinkin siinä kun toinen on saanut jo jollain, mutta ei selvästi riitäkkään :glare:
 Jos toista nolottaa/pelottaa niin herkkänäkin pitää kovettaa itsensä : "Toinen on sen ansainnut"

Siinä jotain ajatuksia. :)

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
« Reply #4 on: March 10, 2015, 09:28:40 PM »
Tilannetta "Hae ja valitse, itse mieleisin väline" kuuluu varmastikin eri kategoriaan kun rangaistuspiiskaukset...

Entä  "Tuo se, mitä tiedät ansainneesi" ?

Minulla on kyllä kynnystä vapaavalintaisen välineen haussa ylipäätään, spankopuoleni ja mieltymykseni tuntuvat niin ikiomilta asioiltani... Kiusallista paljastaa siitä jotain toiselle. Vaikka ei siinä toinen luultavasti edes yllättyisi.

Mathilda

• Kuritetuin 2010
  • Senior Spanko
« Reply #5 on: March 10, 2015, 09:38:37 PM »
No sehän ei sitten ole Se "mieleinen"  :glare:

Vaatii rehellisyyttä ja vähän myös itsetutkistelua.. Mikä Se ansaitsemani väline onkaan..
 Jos viimeksi on saanut saman tyyppisestä asiasta.. Olisiko Se Se sama? Vai pitäisiköhän kuitenkin ottaa joku astetta paria pahempi?
 Entä jos kurittaja on sittenkin erimieltä? Voiko olla kun on antanut tehtäväksi hakea. Entä voiko tietää? Ellei o vastaavaa kokemusta? "Hae mitä tiedät ansainneesi" Entä jos ei koskaan oo puhuttu tästä aiheesta...
 :glare:
 Aikamoista..

LilleMy

• Newbie
  • *
« Reply #6 on: March 12, 2015, 03:04:14 PM »
Joka kerta kun seisoo nurkassa..niskakarvat nousee pystyyn kun yrittää kuunnella ääniä ympärillä..millähän se tänään aikoo..?
Niinkun muutkin kuvailee..ajatukset eri välineistä ja niiden antamista tuntemuksista risteilee päässä. Samalla miettii, kuinka vihanen se olikaan ? Kuinka paha juttu tuli tehtyä ? Joskus väline on jo tiedossa, eikä sekään kyllä vähennä sitä nöyryyttävää odotusta. Kotikurisuhteessa kurittajalla on ihan oma valta päättää.. ei tulisi kuulonkaan, että itse saisin valkata.
Sillä odotuksella on aina vaikutuksensa.. joskus sitä saa tuskitella pitkään.. joskus siinä polvilla ollessaan vaan saa tietää, että ei tämä nyt tässä ollut ja joudu itse hakemaan välineen. Silloinkin, vaikka lyhyellä varotusajalla, ne muutamat askeleet seinällä roikkuvien välineiden luo, tuntuvat pitkiltä. Ei ole mukavaa pitää sitä kädessään, vielä vähemmän huvittaa antaa sitä kuitenkaan toisen käteen  :unsure: Se inhottavin kuitenkin on, jos on onnettomasti joutunut pöydän päälle, kuulee askeleet ja vasta ensimmäiset lyönnit kertoo mitä sieltä naulasta lähti tällä kertaa mukaan.

Hunajanalle

• Advanced Spanko
« Reply #7 on: March 12, 2015, 07:45:59 PM »
Välineen hakeminen tai tuominen on kuritettavalle merkki, että hän tulee saamaan kurituksen. Mikään ei sitä enää estä. Kuritettava saa jo fiilistellä, että tätä hän tulee saamaan. Kuinka paljon, se on kurittajan päätös. Esileikkiä piiskaukselle parhaimmillaan;) Valitsemisen/hakemisen/tuomisen jälkeen kuritettava luovuttaa välineen kurittajalle. Sitä ei jätetä lojumaan jonnekin, se ojennetaan kurittajalle. Jos kuritettavan katse viipyilee välineessä tai muuten alhaalla, minä kurittajana ainakin odotan katseen nousevan kohtaamaan omani ennen kuin otan välineen vastaan. Kuritettavan katse kertoo ’Piiskaa minut tällä’, vaikka sanoja ei välttämättä tarvita, eikä tahtoa niiden muodostamiseen välttämättä ole. Samaa esileikkiä on, jos kurittaja on niin kiltti, että välineen valinnasta keskustellaan. Tunnelman kannalta on oivallista osallistaa kuritettava jo ennen ensimmäistä läimäystä.

Punerva

• Junior Spanko
  • **
« Reply #8 on: March 13, 2015, 01:17:50 PM »
Välineen haetuttaminen on yksi tapa arvioida kuritettavan mielialaa ja sitä kuinka kova kuritus tälle tulee antaa. Toiminta puhuu kuitenkin usein sanoja enemmän. Lisäksi haetuttaminen on tietysti parhaimmillaan myös kiihottavaa kuten Hunajanalle totesikin.

jebah3

• Junior Spanko
« Reply #9 on: March 30, 2015, 06:28:13 PM »
Minusta on toisaalta samantekevää haenko itse vai hakeeko kurittaja. on se jännempää odottaa ja kuulla ääniä sekä arvailla mitä sieltä nyt on tulossa, mutta on siinäkin oma viehätys kun joutuu itse hakemaan. :)

kinkkeli

• Junior Spanko
  • **
  • Tuhma poju
« Reply #10 on: April 20, 2015, 12:10:13 AM »
Minusta välineen hakeminen on aivan olennainen osa selkäsaunaa. Monen monituiset kerrat olen itse vitsan hakenut, saanut kasvattajalta suoran käskyn kasvokkain sen noutamiseksi. Hakemisen aikana voi jo elää tulevaa, tietää mitä sinne paljaalle pyllylle kohta tarjotaan. Ja jos ei vitsa ole hyvä, niin hakee uuden ja tietää että nyt sitä sitten tulee...

tuhmuri

• Newbie
  • *
« Reply #11 on: June 10, 2015, 11:58:34 AM »
Minusta välineen hakeminen on aivan olennainen osa selkäsaunaa. Monen monituiset kerrat olen itse vitsan hakenut, saanut kasvattajalta suoran käskyn kasvokkain sen noutamiseksi. Hakemisen aikana voi jo elää tulevaa, tietää mitä sinne paljaalle pyllylle kohta tarjotaan. Ja jos ei vitsa ole hyvä, niin hakee uuden ja tietää että nyt sitä sitten tulee...
minustakin välineen hakeminen kuuluu asiaan, mutta mitä siitä seuraa jos kieltäytyy hakemasta?
tuleeko vaikka remmistä niin paljon että kuritettava nyyhkyttäen suostuu vitsan hakuun vaiko kurittaja taluttaa niskavilloista lähimpää koivikkoon? vaiko nurkkaan seisomaan siksi aikaa kun kurittaja hakee vitsan?

Midsommer

• Junior Spanko
  • **
« Reply #12 on: September 07, 2015, 04:31:48 PM »
Välineen hakemisella on tärkeä osa, ja nimenomaan niin, että kuritettava hakee. Siinäkin on oma viehätyksensä, jos kuritettava saa valita välineen itse. Nuo korostavat tilanteen kiusallisuutta entisestään :)

Pertti Pakarainen

• Junior Spanko
  • **
« Reply #13 on: April 18, 2016, 04:30:35 PM »
Todellakin tällainen "esileikki" ja tunnelman nostattaminen on mielestäni tärkeä osa, kumpi välineen sitten hakeekin

kuriton kundi

• Full Spanko
« Reply #14 on: August 11, 2016, 11:14:22 AM »
Mielestäni joutua itse hakemaan väline piiskausta varten on tärkeä osa kuritus kokonaisuutta. On sitten kyse vitsojen hausta ulkoa, tai sisätiloissa joutua hakemaan määrätty väline ja ojentamaan se kohteliaasti kurittajalle. Kenties vielä joutua pyytämään saada sillä rangaistus.

Itselle on mieleenpainuvin kokemus saajana, kun vuosia sitten jouduin itse hakemaan vitsat kimppua varten yhdessä ankaran kasvattajan kanssa. Jouduin hakemaan oksat pariin kertaan, kun ekat eivät kelvanneet. Tietysti lähistöllä oli pari marjastajaa jotka mielestäni seurasivat tapahtuu kiinnostuneina. Tilanne oli todella nolo, mutta näin jälkeenpäin erittäin nautinnollinen ;).