December 12, 2017, 06:25:44 AM

Author Topic: Flow  (Read 1898 times)

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
Flow
« on: July 22, 2012, 12:41:55 AM »
Jälleen kerran kyselen asioita kurittajaan liittyen. Olen huomannut, että usein puhutaan, että piiskattavalta nollaantuu kurituksen aikana niin huono omatunto kuin stressikin ja hän ehkä kokee olevansa tilassa, jossa on vapaa vastuista. Etenkin bdsm-puolella moni korostaa, että subi saa heittää vapaalle ja myös olla vapaa toisen huolehtiessa turvallisuudesta ja käytännön seikoista jne.

Entä kurittaja? Olen itse kokenut tunteen, kun tilanne vie mennessään ja tunnelma on niin käsinkosketeltavan tiivis, ettei tilanteessa edetä millään muotoa järjellä vaan tunteella. Välineen tuntuma kädessä, ajatus siitä, miltä se tuntuu kuritettavan pakaroilla, piiskaamisesta syntyvät jäljet ja se, kun seuraa kuritettavan reaktioita, voi olla jollain tapaa hyvin huumavaa.

Täälllä on joskus kysytty, mitä piiskaaja saa "vastineeksi" siitä, että kurittaa toista. Mahdollisesti silmänruokaa, kun kenties jopa toisen sukupuolen edustajan paljaat pakarat ovat siinä somasti käden ulottuvilla? Jos en ihan väärin muista, asiasta ei syntynyt paljoakaan keskustelua. Mietin, oliko kysymykseen vaikea vastata vai eikö kukaan kehdannut vastata siihen?

Joka tapauksessa, mulla ei siis ole hajuakaan, kuinka tyypillistä on, että kurittaja pääsee tilanteessa siihen tunnetilaan, jonka itse ymmärrän flow:ksi. Joko se on epätyypillistä tai sitten se on jonkinlainen tabu, tai siitä kyllä varmasti puhuttaisiin.  :thinking: Veikkaan jälkimmäistä, sillä kuritettavan mieltä ei varmastikaan lämmitä kauhuskenaario piiskurista, joka ei ymmärrä lopettaa ajoissa vaan piiskaa ihan silkasta piiskaamisen ilosta vielä vähän (tai paljon) ylimääräistäkin. Tai sitten pelätään pervopetterin leimaa, sillä kurittajanhan täytyy olla kylmän viileä eikä ryhtyä epäsoveliaasti kiihtymään kesken session. Vai?

Miten on, saako kurittaja tempautua tilanteeseen mukaan vai pitääkö olla kylmän asiallinen kuin verotoimistossa? Onko ajatus piiskattavan kannalta pelottava ja saa aikaan kylmät väreet siksi, että se saattaisi johtaa jonkinnäköiseen kontrollin pettämiseen kurittajan puolelta? Vai onko ajatus lämmin ja mukava ja kertoo enemmän siitä, että kurittaja on joka solullaan mukana tilanteessa ja on varmasti aistit tarkkoina pitäessään silmällä, ettei mene liian pitkälle ja lukiessaan kuritettavan reaktioita? Itse siis käsitän asian niin, ettei se edes onnistu muuta kuin hyvin tiiviissä ja tutussa suhteessa.

- - -

Postaan viestin nyt joka tapauksessa vaikka se tuntuu ihan raakaversiolta. Palaan asiaan, kun päänuppi on kirkkaampi ja näen itsekin selkeämmin, mitä tuli kirjoiteltua. :) Kysykää, jos tässä on jotakin outoa :D

The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - R.B.

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
Re: Flow
« Reply #1 on: July 22, 2012, 07:42:13 PM »
Täsmennän. Koska olen parisuhteessa, minustahan "saa" tuntua vaikka miltä, eli ns. "kiellettyjä" tunteita ei ole. Mutta miten on asian laita pelkässä kurisuhteessa? Miten kurittajat itse kokevat tilanteen ja miten kuritettavat toivovat kurittajien kokevan tilanteen? Mitä kurittaja "saa" saada tunnetasolla sessiosta irti, että se on asiallista/ei ahdista kuritettavaa?
The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - R.B.

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #2 on: July 24, 2012, 09:30:47 PM »
Vastaan kuritettavan näkökulmasta. Henkilökohtaisesti mulle on melkeinpä sama, mitä kurittaja saa tilanteesta irti, kunhan saa jotain. Sillä säännön vahvistavalla poikkeuksella, että haluaisin kuitenkin kurittajan olevan rehellinen motiiveistaan; jos pääpointti on paljaan takapuolen katselussa, haluaisin tietää, jotta voisin tehdä omalta osaltani päätöksen haluanko olla osallisena. Jos kurittajalle on tärkeintä paljaan pinnan näkeminen, hänelle löytyy varmasti sellainen kuritettava, joka saattaa jopa nauttia esillä olosta, niin että minä ja muut ujot voimme keskittyä sellaisiin kurittajiin, jotka nauttivat, tai jopa pääsevät flow-tilaan pääasiassa piiskaamisesta.
May the tawse be with you.

LeatherM

• Advanced Spanko
« Reply #3 on: July 24, 2012, 10:36:29 PM »
Hyviä kysymyksiä. Luulisin että se piiskaajan flow on vielä harvinaisempi kuin piiskattavan subspace tms. joka sekään ei ihan jokapäiväinen juttu liene.

Mutta olisko noin että se olisi piiskattavan kannalta ei toivottava tila? Itse kokisin tuollaisen flow-tilan äärimmäisen keskittyneeksi. Juuri noin kuinka Fran sitä kuvaa, siinä jos missä ollaan yhteydessä toiseen ihmiseen, tämän kestokykyyn ja taipumukseen mitä hienovaraisimmin ja keskittyneimmin.

Saahan sadisti aina piiskatessaan tai muutoin satuttaessaan siitä jotain, mitä se sitten on, onkin jo paljon vaikeammin eriteltävää. Sadisti on huono sana koska se kuvaa yhtälailla minua ja random-sarjamurhaajaa, en vain tiedä parempaakaan sanaa kuvaamaan taipumustani saada nautintoa masokistin rääkkäämisestä. Molemminpuolisia rajoja kunnioittaen kuitenkin aina mennään ja pitää mennä. Kaikki muu on rikollista.

En minä voi miehenä kieltää etteikö se visuaalinen puolikin piiskaamisessa tuo iloa. Mutta. Hiljakseen juomuttuvat pakarat, uhrin kiemurtelu, koko äänimaailma ja jonkinlainen voimaannuttava vallantunne koko tilanteesta, siinä se on. Ja HYVÄKSYNTÄ, tuo tuossa edessäni haluaa ja tarvitsee tätä mitä minäkin, vain piiskan toisessa päässä.

Fransesca

• tiukkapipo
  • Super Spanko
« Reply #4 on: July 25, 2012, 11:59:24 AM »
Vastausten perusteella vaikuttaa siltä, että tulin ymmärretyksi. :)

Mulla avainsana molempiin suuntiin on/olisi luopuminen suorittamisesta. Piiskaajana se on jostain syystä helpompaa. Flow:ta ei oikein voi saavuttaa, jos tulee luvattua vaikka "60 remmillä", sillä laskeminen pilaa jutun. Lisäksi pitää yrittää saada se 60 tuntumaan riittävän napakalta, mutta ei liian kovalta. Sen sijaan ilman ennalta määriteltyjä reunaehtoja tilanne on aivan toinen. Hoksattuani homman idean olen alkanut valua enemmänkin kohti antajan puolta, vaikka alkujaan olin erittäin vahvasti saaja.

Syystä tai toisesta ei ole yhtä helppoa luopua tietynlaisesta suorittamisesta saajana. Taidan yrittää naputella siitä erikseen aloituksen, ettei tämä mene ihan sillisalaatiksi koko juttu.  :)

Spankratov

• Senior Spanko
« Reply #5 on: August 01, 2012, 01:21:52 PM »
Varmaankin yleensä olla pitkä suhde kuritettavan ja kuritettavan välillä ennenkuin pääsee tuohon tunteeseen.  :thinking: . Oppii reagoimaan oikein toisen (kuritettavan) reaktioihin ilman, että tarvitaan esim. mitään sanoja - voi antaa mennä vain tunteen mukaan.
Itselle ainakin on tärkeää tuottaa toiselle nautintoa ja omankin nautinnon saa sitä kautta. Enkä kiellä, ettenkö nauttisiko toisen sukupuolen edustajan kauniiden pakaroiden näkemisestä  :). Se nyt ei kuitenkaan riitä motiiviksi - Niitä toki voi nähdä muutenkin.  :thinking:

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #6 on: August 07, 2012, 09:51:32 PM »
Hyviä kysymyksiä. Luulisin että se piiskaajan flow on vielä harvinaisempi kuin piiskattavan subspace tms. joka sekään ei ihan jokapäiväinen juttu liene.

Mutta olisko noin että se olisi piiskattavan kannalta ei toivottava tila? Itse kokisin tuollaisen flow-tilan äärimmäisen keskittyneeksi. Juuri noin kuinka Fran sitä kuvaa, siinä jos missä ollaan yhteydessä toiseen ihmiseen, tämän kestokykyyn ja taipumukseen mitä hienovaraisimmin ja keskittyneimmin.

Mä taas sanoisin, että se ON piiskattavan kannalta toivottava tila. Siis sillä edellytyksellä, että piiskaja on virittynyt myös piiskattavan kestokykyyn. Pelkkä piiskaajan flow ilman havaintoa piiskattavan reaktioista voisi olla huono juttu. Ensin mainittu puolestaan takaisi piiskattavallekin sen, ettei homma lopu "kesken". Piiskaa saa nimittäin heiluttaa aika lailla ennen kuin saamapuoli pääsee subspace-tilaan, ja piiskaajan kokema flow voisi olla yksi askel siihen? Laitoin kysymysmerkin, koska en välttämättä tiedä mistä puhun.  :silly:

Mulla avainsana molempiin suuntiin on/olisi luopuminen suorittamisesta. Piiskaajana se on jostain syystä helpompaa. Flow:ta ei oikein voi saavuttaa, jos tulee luvattua vaikka "60 remmillä", sillä laskeminen pilaa jutun. Lisäksi pitää yrittää saada se 60 tuntumaan riittävän napakalta, mutta ei liian kovalta. Sen sijaan ilman ennalta määriteltyjä reunaehtoja tilanne on aivan toinen. Hoksattuani homman idean olen alkanut valua enemmänkin kohti antajan puolta, vaikka alkujaan olin erittäin vahvasti saaja.

Olisiko niin, että flow ilmenee helpommin (tai jopa ainoastaan) "huvin vuoksi" piiskaamisessa, kuin rangaistuksessa? Ja voiko niitä edes verrata keskenään...  :thinking:

May the tawse be with you.

Hunajanalle

• Advanced Spanko
« Reply #7 on: February 10, 2017, 07:11:22 PM »
Miten on, saako kurittaja tempautua tilanteeseen mukaan vai pitääkö olla kylmän asiallinen kuin verotoimistossa?

Hyvänen aika! Kurittaja on ihan varmasti tilanteeseen tempautunut. Ainakin, jos minä olen tuo kurittaja :) Flow on minulle hieman vieras terminä, mutta hyvin keskittynyt tekemisiini olen. Mitään muuta ei silloin ole. On vain se piiskattava ja hänen reaktionsa tekemisiini. Tykkään tehdä asioita huolellisesti ja piiskauksessa se tarkoittaa sitä, että seuraan tarkkaan piiskattua; haluan antaa tuntuvan kokemuksen. Haluan tarvittaessa viedä sen rajoille, mutten sen yli. Ainakaan kovin paljoa ;) Tilanteeseen tempaudun ihan täysillä, mutta harkintakyvyn säilyttäen.

derk

• Junior Spanko
  • **
« Reply #8 on: February 11, 2017, 06:15:29 PM »
Itse voisin kuvitella kurittajana saavani hyvät fiilikset siitä, että saan tilanteessa huolehtia ja välittää kuritettavasta. Jos ja kun huomaa tilanteen olevan piiskattavalle vapauttava ja jotain hänessä sosioemotionaalisella tasolla aikaansaava, on asia palkitseva myös kurittajalle. Eli lähtökohtana itselläni ainakin olisi välittämisen halu ja se, että ainakin mielikuvatasolla saa olla toisesta vastuussa ja toinen luottaa niin, että antaa sen vastuun. En tiedä, onko merkitystä sillä, onko kyse viihteestä vai rangaistuksesta, mutta näin voisi kuvitella olevan monessakin tilanteessa.

Spankratov

• Senior Spanko
« Reply #9 on: February 13, 2017, 11:52:44 AM »
Mikäli olen tuon flow-sanan merkityksen ymmärtänyt oikein, sehän olisi ihannetila, jossa vuorovaikutus kurittajan ja kuritettavan välillä toimisi niin hyvin, että myös kuritettava samalla pääsisi siihen subspace-tilaan?  :thinking: