December 12, 2017, 06:18:08 AM

Author Topic: Miksi haluan saada - syiden etsimistä  (Read 9194 times)

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
Re: Miksi haluan saada - syiden etsimistä
« Reply #15 on: November 13, 2008, 07:53:40 PM »
Lisäisin tähän, että sukeltaminen toisen ihmisen mielen avaruuteen on myös miellyttävä asia. Sieltä voi löytyä niitä puuttuvia paloja omaa palapeliin. Vastauksia, joita on vuosia hakenut. Tai kiertänyt turhautuneena ympyrää, ja toisen ihmisen aivojen takaa löytyykin vastaus ja ulostie sen oman ympyrän sisältä. Jossain asiassa.

Tämän saman oleen huomannut monta kertaa keskustellessani muiden samanhenkisten kanssa. Joku toinen kertoo suorastaan vaivattoman oloisesti ne ajatukset joita en itse ole osannut pukea sanoiksi. Olen vain pyöritellyt jotain aavistusta tai tunnetta mielessäni, ja sitten joku sanoo sen... Ilo on yhtä suuri kuin jos olisi itse keksinyt, koska se puuttuva pala on löytynyt.
May the tawse be with you.

RealPlayer

• Junior Spanko
  • **
« Reply #16 on: November 26, 2008, 01:13:28 AM »
Tällä tuo syy saada/antaa piiskaa on kyllä aivan lapsuudesta asti mukana kulkenut, vaikka minun lapsuuteeni ei juurikaan fyysinen kuritus kuulunut.

Myös itse piiskan rakentamiset ja niiden vaikutuksen toimiminen ovat suurinta kiinnostuksen kohdetta.

Piiskaus tuo jotenkin läheisyyden tunnetta ja onpa siinä kieltämättä suuri osa erotiikkaakin mukana.

miljamariam

• .
  • *
« Reply #17 on: December 14, 2008, 05:34:25 PM »
Jospa halu saada piiskaa on yksi alistumisen muoto. Hallittavissa oleva muoto.
Miltä tuntuu kokea, kun enää ei saa päättää itse omasta ruumiistaan. Hetken aikaa joku toinen tekee sille, mitä on yhdessä sovittu.

Minulle häpeän tunteen kokeminen on tärkeä asia. Sitä ei osaa selittää. Liittyykö se omaan vahvuuden tunteen kompensoimiseen. Haluaako vain tuntea sen tunteen tässä tilanteessa, koska koskaan muutoin se ei tule vastaan kokemuksellisena.

Halu saamiseen voi olla juuri tätä vahvuutensa poisluovuttamista.

Sitäkin, että nyt olen ollut tuhma. Joku sanoo sen. Kun en halunnut olla kiltti.
Antaa rangaistuksen siitä. Joku ylipäätään puuttuu siihen osaan elämääni, mihin olen antanut valtuuden. Kun olen tuhma...joskus.

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #18 on: December 15, 2008, 08:29:47 AM »
Minulle häpeän tunteen kokeminen on tärkeä asia. Sitä ei osaa selittää. Liittyykö se omaan vahvuuden tunteen kompensoimiseen. Haluaako vain tuntea sen tunteen tässä tilanteessa, koska koskaan muutoin se ei tule vastaan kokemuksellisena.

Tai sitten sen vain haluaa tuntea turvallisesti. Monilla ihmisillä on paljon ns. sisäistä häpeää. Syyllisyyttä asioista joista ei ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä. Silloin on helpottavaa että edes osalle niistä tuntemuksista löytyy oikea syy-yhteys, häpeän tunteensa saa näyttää ja se niin sanotusti piiskataan pois päiväjärjestyksestä.

jake

• Junior Spanko
  • **
« Reply #19 on: December 15, 2008, 10:36:46 PM »
Tai sitten vain tarve suistua tilaan, jossa antaa mennä ilman sen kummempia
kausaliteetteja omiin tekoihin tai ajatuksiin, edes asenteisiin. Avuttomuutta,
häpeää yms tietenkin, mutta myös jotakin muuta. Halu upota johonkin, jota
ei halua määritellä. Ainakaan nyt.

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #20 on: December 18, 2008, 05:38:14 AM »
Sekään ei ole hullumpi syy.

miljamariam

• .
  • *
« Reply #21 on: December 18, 2008, 05:18:56 PM »
Olen huomannut omassa käytöksessäni saamisen suhteen. Silloin kun on ongelmallisia tilanteita yksityiselämässä. On jotain, minkä haluaisi työntää sivuun ja lakata ajattelemasta hetkeksi.

Silloin tuntuu helpottavalta kun saa selkäsaunan. On vain ja ottaa vastaan. Unohtaa kaiken muun ikävän ja yrittää kestää.
Eli uppoutua siihen tunnetilaan, jossa on erilaista, kasvavaa kipua ja turvallinen antaja johdattelemassa omille rajoille.

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #22 on: January 15, 2009, 12:58:38 PM »
Olen huomannut omassa käytöksessäni saamisen suhteen. Silloin kun on ongelmallisia tilanteita yksityiselämässä. On jotain, minkä haluaisi työntää sivuun ja lakata ajattelemasta hetkeksi.

Silloin tuntuu helpottavalta kun saa selkäsaunan. On vain ja ottaa vastaan. Unohtaa kaiken muun ikävän ja yrittää kestää.
Eli uppoutua siihen tunnetilaan, jossa on erilaista, kasvavaa kipua ja turvallinen antaja johdattelemassa omille rajoille.

Kieltämättä kyllä kaikki muut ongelmat unohtuu hyvin äkkiä, kun on joku akuutimpi "kipu" toisessa päässä. Eri asia sitten onko sillä pidempiaikaista vaikutusta. Osaako sen jälkeen suhteuttaa asiat paremmin mielessään, tai vain hyväksyä ne? Varsinkin jos ne muut mielessä pyörivät asiat on sellaisia joihin ei oikein itse pysty mitenkään vaikuttamaan.

Spankratov

• Senior Spanko
« Reply #23 on: January 17, 2009, 05:16:18 AM »

Kieltämättä kyllä kaikki muut ongelmat unohtuu hyvin äkkiä, kun on joku akuutimpi "kipu" toisessa päässä. Eri asia sitten onko sillä pidempiaikaista vaikutusta. Osaako sen jälkeen suhteuttaa asiat paremmin mielessään, tai vain hyväksyä ne? Varsinkin jos ne muut mielessä pyörivät asiat on sellaisia joihin ei oikein itse pysty mitenkään vaikuttamaan.
   No se on minusta ihan hyvä asia, jos vaikka vähäksikin aikaa saa ne muut ongelmat mielestään.  :thinking: Jos on asioita, joihin ei voi itse vaikuttaa, pitäisi oppia elämään niiden kanssa - jopa liikaa tressaamatta itseään - Tämä on tietysti monesti helpommin sanottu kuin tehty, mutta ainakin voi yrittää kouluttautua sellaiseen.

tuhmiss

• Junior Spanko
  • **
« Reply #24 on: January 17, 2009, 06:21:27 PM »
Syitä ehkä ovat...saa vastuun heittää hetkeksi pois.  Vapaa ja hyvä fiilis selkäsaunan jälkeen. On vaan kivaa ;)

Finwitch

• Advanced Spanko
  • Woof!
« Reply #25 on: February 25, 2009, 10:03:35 PM »
Hyvä lista. Ja Paddylle sanoisin että kiikuttaa vain ne hämähäkitkin ulos. Nehän ovat hyödyllisiä syödessään hyttysiä ja muita inhottavia ötököitä. Kärpäset ja murkut tapan sisätiloista pois... mehiläisille yritän yleensä avata ikkunan, jotta ne lentäisivät itsekseen pois...
Finwitch

miljamariam

• .
  • *
« Reply #26 on: April 15, 2009, 11:21:52 PM »
Sekin voi riittää syyksi haluta piiskaa, että on tarve riidellä ja kiukutella. Kaipaa jonkun hillitsemään omaa agressiivisuutta pienemmäksi.

Finwitch

• Advanced Spanko
  • Woof!
« Reply #27 on: April 17, 2009, 08:27:47 PM »
Yksi juttu tuli mieleen: ahdistus. Fyysinen kipu helpottaa henkistä tuskaa. (Kaikki itsensä viiltelijät sopisi tutustuttaa piiskaan)
Finwitch

MarkoT

• Junior Spanko
  • **
« Reply #28 on: April 17, 2009, 09:58:01 PM »
Haluaa saada, on kyse sitten vaikka piiskasta. Varmasti kaikki keksivät syyn miksi pitäisi saada. Mutta jos tilanne käännetään toisinpäin, niin keksiikös ihminen enää syytä miksi ei pitäisi saada vai onko se vain niin että haluaa saada joka tapauksessa? Olettaen että pitää siitä mitä on saamassa niin luultavasti silloin haluaa joka tapauksessa. (Ainakin näin koen omasta puolestani).

miljamariam

• .
  • *
« Reply #29 on: April 18, 2009, 12:10:52 AM »
Jos ei enää löydä hyvää syytä saadakseen piiskaa, silloin voi kasvattaja antaa sitä varmuuden vuoksi.
Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä ettei tarvitse tehdä mitään pahaa saadakseen sitä mitä kaipaa.