December 12, 2017, 06:22:14 AM

Author Topic: Miksi haluan saada - syiden etsimistä  (Read 9195 times)

miljamariam

• .
  • *
Miksi haluan saada - syiden etsimistä
« on: November 08, 2008, 11:53:54 AM »

AUKTORITEETTITAUTI

Ison yrityksen johtaja. Tai muuten työkuvioissa valtaa käyttävä auktoriteetti. Päivät päätöksiä täynnä. Alaisia johdettavana. Kaikki pitää toimia. Pitää jaksaa, pitää olla sellainen, jota voidaan katsoa ylöspäin, pitää löytyä auktoriteettia, pitää löytyä henkistä selkärankaa, pitää tehdä oikeita päätöksiä. Pitää ja pitää...jatkuvasti päivästä toiseen, herpaantumatta ja luovuttamatta. Olla johto hahmo, jota voi kunnioittaa.
Kun pääsee kotiin, sielläkin pitää olla tietynlainen. Vaimo odottaa vastuuta mieheltään. Tai miehellä on odotuksia vaimonsa suhteen.
Jossain vaiheessa vastuullinen johtaja alkaa toivomaan: Kun saisi hetken aikaa olla niin, että joku toinen ottaisi vallan hänen elämässään ja johdattelisi. Pienen hetken luovuttaa itsensä toisen käsiin ja vain olla. Antaa pois oma kontrolli.

Näin alkaa kasvamaan sisältä halu kotikuriin. Pieni hetki jonkun kanssa. Luovuttaa oma valta pois ja alistua toisen vallan alle. Luvalla olla heikko ja johdateltavissa. Turvallisissa käsissä.

ELÄIN IHMISESSÄ

Laumaeläinhän ihminen on. Jatkuvaa itsensä hahmottamista suhteessa muihin saman rodun edustajiin.
Se on vaistomaista käyttäytymistä. Nousta hallitsemaan tai alistua joukkoon hallittavaksi.
Oman paikan etsimistä.
Helpotus on suuri, kun kotikurisuhteessa voi huoletta kokea alistumista. Kun siihen on luontaista tarvetta. Väistyä, siirtää itsensä kurittajan alapuolelle, paljastaa takapuolensa, viestittää tällä eleellä, että sinä olet vahvempi, olet johtaja. Johdata minua. Johdata kipurajoille asti.

SYYLLISYYS JA SOVITUS

Tänään tein väärin. Minä aikuinen ihminen. Niin pitäisi olla. Tänään en kuitenkaan sitä ollut. Nyt tämä syyllisyys painaa. Se painaa hartioita kumaraan, väistelen muiden silmiä. Omatunto nakuttaa mielessä taukoamatta omaa melodiaa. Miten sen saisi hiljemmaksi. Kunpa löytyisi ihminen, joka rankaisisi minua tästä teosta. Kunpa olisi joku, joka tarttuisi koivunvitsaan ja antaisi kipeän selkäsaunan. Jos sitä kautta saisin rauhan omantunnon syytöksille ja syyllisyydelle.

OLEN SAAMATON

Paljon pitäisi tehdä. Lista kädessä on pitkä. Nytkin katselen tuota, joka on silmieni edessä ollut monta kuukautta puolivalmiina. Siinä se muistuttaa joka päivä aikomusta tehdä sille jotain. Mutta...
Kun en viitsi. Olen laiska.
Nyt tarvitsisin motivaatiopiiskausta. Tulisipa joku, ja laittaisi minut tekemään tämän työn loppuun. Ihan varmasti piiskan kanssa viitsisin enemmän.

HALUAN VÄLITTÄMISTÄ

Aika kehittymätön olen ihmisenä. Enemmän haluaisin olla jotain. Enemmän jaksaa. Mistä löytyisi ihminen, joka auttaisi minua työskentelemään itseni kanssa. Joka välittäisi, miten elämäni elän. Korjaisi suuntaa jos harhateille olen menossa. Piiskan kanssa ohjaisi. Luvallani.

LEVOTTOMUUS

Taas se alkaa. Levottomuus sisällä sotkee kaiken. Se on kuin pyörremyrsky. Joskus laittaa tekemään itselleni pahaa. Joskus löydän itseni kaukaa kotoa, kun levottomuus siirtää jalkoja jonnekin. Vaikea keskittyä mihinkään. Se polttaa ja hallitsee. Siitä ei pääse eroon kuin piiskan kanssa. Hetkeksi.

VASTAVOIMIA JA TASAPAINOA

Elämän etsii tasapainoa luonnollisella tavalla.

On kovin mitään tapahtumatonta. Se ei riitä. Halua kokea jotain voimakkaampaa. Jännitteen kasvamista. Ja sen purkautumista.

Tai päinvastoin. On liikaa kaikkea. Liikaa vastoinkäymistä, liikaa ongelmia. Suruakin. Sisäinen kipu pakottaa johonkin itsetuhoisuuteen. Jospa se vaimentuisi kun tarpeeksi voimakas ulkoinen kipu syrjäyttäisi sen.
Lähteä etsimään maksimaalisen kivun kokemusta pakaroidensa kautta. Turvallisessa suhteessa.

TUNTEIDEN SIMULOINTI

Mitä on häpeä. Miltä turvallinen pelko tuntuu. Pakokauhua. Voimattomuutta. Avuton olo. Kestämättömyytä. Tässä olen, enkä muuta voi. Älä päästä minua pois, vaikka haluankin. Johdata minut näiden tunteiden läpi. Kivun kautta.

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
Re: Miksi haluan saada - syiden etsimistä
« Reply #1 on: November 08, 2008, 06:28:05 PM »
Tykkäsin tästä listasta. Oli melkoisen kattava ja paljon sellaista mitä en itse ollut ajatellut ollenkaan noin pitkälle. Esim. tunteiden simulointi. Sitä pitää joskus miettiä lisää, ehkä myös kokeilla.  :unsure:

Jännä juttu on myös se, että osan noista allekirjoitan omalta kohdalta sataprosenttisesti, kuten: syyllisyys ja sovitus, olen saamaton, haluan välittämistä, levottomuus, vastavoimia ja tasapainoa, tunteiden simulointi. Sen sijaan 'auktoriteettitauti' ja 'eläin ihmisessä' on minulle aika kaukaisia. 
May the tawse be with you.

Spankratov

• Senior Spanko
« Reply #2 on: November 09, 2008, 07:30:43 PM »
 :thinking: Olipas kattava lista motivaatiotekijöistä. Ei noita kaikkia ole tullut ajateltua tai osannut noin ajatella. Luin kerran erästä treffipalstaa, jossa joku naisjohtaja kertoi toiveistaan ja niissä kuvastui selvästi tämä "auktoriteettitauti".

Mask66

• Junior Spanko
  • **
« Reply #3 on: November 10, 2008, 10:07:25 AM »
Jos ajattelee sitä puolta itsessä, joka haluaa saada kuritusta. Päällimmäisenä tulee tuosta listauksesta omalla kohdalla mieleen auktoriteettitaudin ja saamattomuuden tunteen sinänsä mielenkiintoinen yhdistelmä :). Ja kun nuo lyödään nippuun niin saattaa tulla myös syyllisyydentunnetta ja sovituksen kaipuuta. Jotakin konkreettista jolla kohdata sisällä olevan tunteen.

Osasyitä löytyy muualtakin, listan ulkopuoleltakin, mutta nuo ehkä eniten omaa ajattelua kuvaisivat.

omena

• Guest
« Reply #4 on: November 10, 2008, 10:50:52 AM »
Luulen, että tämä halu saada selkäsauna on myötäsyntyista. Nimittäin jo alle viisivuotiaana fantasioin saavani kuritusta.  "Piiskaleikit" eivät minua kiehdo vaan haluaisin oikeata kasvatusta, jota pienellä pelolla ajattelisin ja joka todella saisi minut korjaamaan elämäntapaani.

Ei kasvattaja kuitenkaan voi ohjata minun elämääni vaan minun on itse otettava vastuu kaikista teoistani. Selkäsauna ei mitenkään anna mitään sovitusta vääristä teoistani. Ne on korjattava ja sovitettava muulla tavoin. 

miljamariam

• .
  • *
« Reply #5 on: November 10, 2008, 04:39:24 PM »
Jospa tiede joku päivä vahvistaisi aavistuksen, että taipumus kotikuriin on aivojen tietynlainen kehityshäiriö tai mutaatio sikiökaudella. Samalla tavalla kuin homous. Jossa hypothalamus muuttuu. Poikasikiöillä liiallisen estrogeenin aiheuttamana. Näin olen kuullut.

Kasvattaja voi ohjata toisen ihmisen elämää sillä tavalla, että olemalla taustalla, tarkkailemalla ja valmiina piiskan kanssa puuttumaan tarvittaessa ja luvalla tiettyihin juttuihin.
Mutta jo tieto siitä, että hän on siellä jossakin, aiheuttaa joskus niin suuren pelon, että jo se voi olla motivaationa muuttaa suuntaa. Itse sen kuitenkin viime kädessä joutuu tekemään.

Myös tämä, minkä Tuulia toi ilmi, että selkäsauna ei anna sovitusta vääristä teoista, vaan ne on korjattava ja sovitettava muulla tavalla.
Pitää epäilemättä paikkansa.

Kuitenkin sanoisin tähän, että tiedän ihmisiä, jotka todella tuntevat niin. Sehän on täysin subjektiivinen mielipide. Selkäsaunan saaminen jostain väärästä teosta voi olla niin kokonaisvaltainen tapahtuma, että voi todella olla voimakkaan tunteen tasolla sovitus jostakin.

Mikä minä olen horjuttamaan kenenkään uskoa. Jos joku tuntee tietyllä tavalla, vaikka olisi epärealistista tuntea niin. Se on hänelle oikea tapa. Mutta ei välttämättä minulle. Antaa sen olla niin. :yes:

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #6 on: November 10, 2008, 06:56:44 PM »
Jos ajattelee sitä puolta itsessä, joka haluaa saada kuritusta. Päällimmäisenä tulee tuosta listauksesta omalla kohdalla mieleen auktoriteettitaudin ja saamattomuuden tunteen sinänsä mielenkiintoinen yhdistelmä :). Ja kun nuo lyödään nippuun niin saattaa tulla myös syyllisyydentunnetta ja sovituksen kaipuuta. Jotakin konkreettista jolla kohdata sisällä olevan tunteen.

Osasyitä löytyy muualtakin, listan ulkopuoleltakin, mutta nuo ehkä eniten omaa ajattelua kuvaisivat.

Tuli tuosta yhdistelmästä mieleen, että voisiko taustalla olla joku riittämättömyyden tunne, tai joku pelko siitä ettei pysty suorittamaan riittävästi yleisiin vaaimuksiin nähden? Ja koska auktoriteettiasemassa ei oikeastaan voi olla saamaton, siinä on ristiriita joka luo paljon stressiä. Vielä enemmän jos asiaa ei tiedosta, jolloin se väistämättä purkaantuu jotain muuta kautta. Tässä tapauksessa piiskaamalla.

Luulen, että tämä halu saada selkäsauna on myötäsyntyista. Nimittäin jo alle viisivuotiaana fantasioin saavani kuritusta.  "Piiskaleikit" eivät minua kiehdo vaan haluaisin oikeata kasvatusta, jota pienellä pelolla ajattelisin ja joka todella saisi minut korjaamaan elämäntapaani.

Ei kasvattaja kuitenkaan voi ohjata minun elämääni vaan minun on itse otettava vastuu kaikista teoistani. Selkäsauna ei mitenkään anna mitään sovitusta vääristä teoistani. Ne on korjattava ja sovitettava muulla tavoin. 

Mutta... jos kerran kasvattaja ei voi ohjata elämääsi kurituksilla ja antaa vastata vääristä teoistasi selkäsaunalla, niin silloinhan kyse on nimenomaan piiskaleikeistä, eikä mistään kasvatuksesta. Jos minulta kysytään, vastuunotto omasta elämästä ja väärien tekojen sovittaminen selkäsaunalla eivät mitenkään sulje pois toisiaan. Päinvastoin. Minusta on parempi että vääryydet kuittaa pois edes piiskalla, jos ei muuta mahdollisuutta ole, tai ei parempaan pysty. Joskus se on jopa parempi vaihtoehto. Itse jouduin kerran tilanteeseen jossa toimin äkkipikaisesti toista ihmistä kohtaan. Myöhemmin pyysin anteeksi, kerroin mitä itselläni oli juuri silloin taustalla, asiasta keskusteltiin ja luulin sen olevan loppuun käsitelty sekä molemminpuolin anteeksi annettu.  Kunnes puoli vuotta myöhemmin kuulin aivan ulkopuoliselta ihmiseltä, että tämä henkilö kertoo juttua eteenpäin, tietenkin vain oman versionsa siitä, ja tietenkin vain sen osuuden missä minä toimin äkkipikaisesti. Siinä(kään) tapauksessa ei olisi kannattanut yrittää korjata tekemäänsä vääryyttä sen ihmisen kanssa jota olin loukannut. Jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti ansaitse anteeksipyyntöjä, ainakaan sellainen ei nähtävästi merkitse heille yhtään mitään. Jälkiviisaana voisin sanoa, että olisi ollut järkevämpää vain kertoa jollekin kurittajalle koko juttu ja antaa kurittajan hoitaa asia pois omalta tunnolta. Sen sijaan että anteeksipyynnölläni pyyhitttiin käytännössä takapuolta, kun kerrankin yritin toimia oikein. Kokemus oli hyvin opettavainen ja luonnetta kasvattava, vaikkei siihen piiska liittynytkään. Tiedänpä olla pyytelemättä enää keneltäkään mitään anteeksi. Kuittaan asiat vain kurittajan kanssa jos on jotain kuitattavaa, ja lähetän terävän kieleni kohteelle korkeintaan vessapaperia. Se ajaa kuitenkin saman asian, joten miksi vaivautua parempaan. :dunno:

Jospa tiede joku päivä vahvistaisi aavistuksen, että taipumus kotikuriin on aivojen tietynlainen kehityshäiriö tai mutaatio sikiökaudella. Samalla tavalla kuin homous. Jossa hypothalamus muuttuu. Poikasikiöillä liiallisen estrogeenin aiheuttamana. Näin olen kuullut.

Ja tyttösikiöillä ilmeisesti testosteroni. Ja itse asiassa muistelen nähneeni jonkun aiheeseen liittyvän dokumentin ihan viimeisen parin kuukauden aikana.  :thinking: Mieltymystä kotikuriin (ja vastaaviin) kai kutsutaan fiksaatioksi. Se on ikäänkuin pakkomielle, ajatus jota ei pysty haihduttamaan. Fetissiksi se muuttuu jos ja kun se tuo seksuaalista tyydytystä, ja jos nyt en ihan väärässä ole, silloin kun vaniljaseksi lakkaa kiinnostamasta kokonaan. Ainakin joku taho määritteli sen noin, tai sitten muistan ihan väärin. Joka tapauksessa seksuaaliset taipumukset ovat myötäsyntyisiä. Samoin ihonväri, hiustenväri, silmienväri jne. Miksei siis myös taipumus kotikuriin. Muistan itsekin kun ne harvat kerrat kun leikin nukeilla, tai oikeastaan nukkekodilla, leikin piiskaleikkejä.  :whistle:  Enemmän tykkäsin rakentaa legoilla ja muilla palikoilla mitä omituisempia asioita...  :roll:

miljamariam

• .
  • *
« Reply #7 on: November 11, 2008, 07:32:20 AM »
Paddy mainitsi näin:

"Tiedänpä olla pyytelemättä enää keneltäkään mitään anteeksi. Kuittaan asiat vain kurittajan kanssa jos on jotain kuitattavaa, ja lähetän terävän kieleni kohteelle korkeintaan vessapaperia. Se ajaa kuitenkin saman asian, joten miksi vaivautua parempaan. "

Minä sanon, että on ehdottomasti (mielestäni) väärin ajateltu.  :hmm:

Nyt Paddy kuuntelet ja olet ihan hiljaa.

Väärin kohdeltuinakin voimme olla esimerkkinä oikeanlaisesta suhtautumisesta ihmisiin.
Yksi tapa oikealla tavalla tuntevaksi ihmiseksi tapahtuu juuri muiden ihmisten kautta.   :hug:

Joka hetki voimme tarkentaa asenteitamme toisten kautta.
Meillä on kaksi tietä valittavana. Se kasvun ja sisäisen vapauden tie.
Tai katkeruuden, vihan ja sisältä sidotun ihmisen olotila.
Kumpi on oma henkilökohtainen tie, sen voimme valita ihan itse.

Ei tietenkään ole helppoa ajatella positiivisesti kun meitä on loukattu. Joskus se on sillä
hetkellä jopa mahdotonta.
Kyky unohtaa on lahja jostakin ylhäältä. Sitäkin voi harjoitella.
Taitoa nousta loukkausten yläpuolelle voi opetella. Siinä vahvistuu ja saa oikeaa perspektiiviä omaan elämäänsä.
Ne ihmiset, jotka loukkaavat meitä - syvästi - katselevat suhtautumistamme näihin tilanteisiin. Ehkä he heikkouksissaan hakevat omalta puoleltaan hyväksymistä olemassaololleen. Jokaisella on omat syynsä, kehittymättömyyttä ja heikkoutta yhtä kaikki. Inhimillistä.
Heidän kasvunsa taas tapahtuu muun muassa näiden loukkaavien tilanteiden ja loukatun osapuolen tarkkailun kautta.

Jos saamme vahvuutta tarpeeksi olla hiljaa vaikeiden ihmissuhteiden edessä. Heidän kasvunsa suunta - ehkä - voi kääntyä meidän kautta sille oikealle tielle.

Jos opettelee ymmärtämään ihmisen tapaa toimia. Syvältä. Se auttaa hyväksymään virheet. Muissakin kuin itsessään.

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #8 on: November 11, 2008, 04:57:25 PM »
Mitenkäs tässä pitäisi vastata jos ihan hiljaa pitää olla...  :glare:

Periaatteessa olet oikeassa siinä että itse valitsen asenteeni. Luulen kuitenkin käyttäneeni sitä mitä sanoin lähinnä tekosyynä sanoa ja tehdä jatkossa juuri niin kuin huvittaa kenelle huvittaa, seurauksista viis.  :oops: 
Kun alkaa pikku hiljaa tympiä se, että itse yrittää tehdä oikein ja silti aina saa sontaa niskaansa niiltä jotka eivät edes yritä.(=lieventävä asianhaara) 
Eikä tässä tapauksessa itse loukkaus ollut kovinkaan suuri. Olin käsitellyt asian aikaa sitten pois päiväjärjestyksestä, sen ihmisen kanssa. Lähinnä se kai oli järkyttyneisyyttä. Odotin henkilöltä vähän enemmän, tai vähintään omien sanojensa mukaista käyttäytymistä - että kun asiat annetaan ja/tai saadaan anteeksi, ne on loppuunkäsitelty eikä niitä enää oteta esiin. Kaikkein vähiten kolmansien osapuolten kanssa, yksipuolisesti. :x

Silti en menisi niin pitkälle että sanoisin niiden, jotka toisia loukkaavat oppivan loukatun reaktiosta yhtään mitään. :thinking: Paitsi tietenkin jos loukkaaminen on ollut tahatonta. Ja alkuperäiseen aiheeseen palatakseni.. Silloin mahdollisuus syyllisyyden sovitukseen voi hyvinkin toimia motivaattorina haluta piiskaa. Ja jos se toimii, niin miksei sitä voisi hoitaa niin. Ne jotka yleensä syyllisyyttä tuntevat, tuntevat sitä sellaisistakin asioista joista ei pitäisi, ja silloin kunnon selkäsauna saattaa hyvinkin helpottaa oloa kun sillä karistaa ne selkeimmät syyllisyyden tunteet pois. 

miljamariam

• .
  • *
« Reply #9 on: November 11, 2008, 06:19:02 PM »
Voiko kurittaja antaa selkäsaunan tietämättä syytä siihen. Ainoastaan kuritettavan mielessä on tietoisuus, että tämä piiskaus on tästä syystä.

Pitääkö kurittajan hyväksyä syy ja ymmärtää sitä ennen kuin voi koskea piiskaan.

Pitääkö kuritettavan tuntea syyllisyyttä ennenkuin voi mielestään saada kuritusta, vaikka itse teko on ilmiselvästi väärä teko.

Syntyykö syyllisyyden tunne ja katumus nuhtelun aikana vaikka ennen sitä ei olisi ollutkaan.

Jos tuntee kaikesta syyllisyyttä. Vaikka ei pitäisikään. Rauhoittaako kunnon selkäsauna todella omaa tuntoa, vai pitäisikö ryhtyä keskusteluterapiaan ja vasta viimeisenä keinona piiskaa.

Stefanus

• Newbie
  • *
« Reply #10 on: November 11, 2008, 08:37:55 PM »
Ansiokas ja mielenkiintoinen lista. Minua kuitenkin hieman ihmetyttää halu ja into analysoida syitä. Teen sitä itsekin ja tuntuu, että kaikki tuntemani jonkin BDSM:n alalajin harrastajat haluaisivat löytää syyn ja selityksen halulleen. Aika ymmärrettävä vaihe silloin kun löytää taipumuksensa, mutta ainakin itselleni miettimistä esiintyy vielä yli 20v. harrastuneisuuden jälkeen. En tiedosta kokevani syyllisyyttä, häpeää yms. kuritushaluni suhteen, joten selittämistarve ei nouse sieltä. Nelikymppinen äijä alkaa olla sinut itsensä kanssa (pieni hetki ennen viidenkympin villitystä).

Onko ihmiselle vain perustavanlaatuinen tarve selittää itselleen miksi hän poikkeaa muistalajitovereista, sen sijaan, että nauttisi seksuaalisuuttaan laajentavasta kyvystä nauttia erilaisista asioista?

miljamariam

• .
  • *
« Reply #11 on: November 11, 2008, 09:01:16 PM »
Jospa tämän omituisuuden hyväksyisi helpommin persoonallisuutensa osana kun sille löytyisi selitys - miksi olen tällainen. Kyllä vaatii aika tervettä itsetuntoa hyväksyä kyselemättä ja kyseenalaistamatta ollenkaan. Vain rientää samoin ajattelevien lajitovereidensa joukkoon toteuttamaan tarvettaan mitään ihmettelemättä.

Ainakin minulla sellainen lapsenomainen uteliaisuus kaikkeen tuntemattomaan on yksi elämän suola.
Vaikka vastauksia ei löytyisikään

marie

• yhdenmiehennainen
  • Advanced Spanko
  • Tempperamenttinen mutta vaaraton
« Reply #12 on: November 12, 2008, 01:14:47 PM »
En tiedosta kokevani syyllisyyttä, häpeää yms. kuritushaluni suhteen, joten selittämistarve ei nouse sieltä. Nelikymppinen äijä alkaa olla sinut itsensä kanssa (pieni hetki ennen viidenkympin villitystä).

Onko ihmiselle vain perustavanlaatuinen tarve selittää itselleen miksi hän poikkeaa muistalajitovereista, sen sijaan, että nauttisi seksuaalisuuttaan laajentavasta kyvystä nauttia erilaisista asioista?

Sama taitaa päteä nelikymppisellä naisella; ei ole tarvetta  analysoida oman taipumuksensa taustoja ja syitä. Näin vaan on ja olkoon. Hyvin menee mutta menköön.
Olen joskus yrittänyt vaihtaa ajatuksia  ihmisen kanssa,  johon olen "tutustunut" jollain keskustelupalstalla. Ajatustenvaihto omalla kohdallani loppuu siihen, kun pitäisi alkaa analysoida jotain ilmiötä tai omia mieltymyksiään tai alkaa käymään "akateemista keskustelua" piiskan saamisen haluamisesta. Ei kiitos, alkaa ahdistaa.

Tämä pikku poikkeavuuteni on sellainen juttu, josta nautin kuin lapsi huvipuistoon pääsystä. Kaikki vakava ja älyllinen jää portin ulkopuolelle. :roll:
If I have been thoughtless, let me know.
I can take a hint, you know, though I`m little slow....

- 3 AM, Poets of the fall

Paddy

• Tech Spanko
  • Super Spanko
  • Confusing I am, yes
    • Spankz Unlimited
« Reply #13 on: November 12, 2008, 06:47:53 PM »
Riippuu varmaan yleensäkin henkilöstä kuka haluaa analysoida ja mitä. :thinking: Jotkut tutkivat hyönteisiä, mikä minusta on kummallista, jopa tarpeetonta, koska en käsitä miksi niitä ei voi vain hyväksyä elämään kuuluvaksi asiaksi. Tiedän sen verran, että niitä on kesällä enemmän kuin talvella, mutta sen enempää en viitsi niitä pohtia. Kaikki muut kiikutan pihalle jos niitä eksyy kotiini, paitsi hämähäkit, joille olen ilmoittanut että kuolemantuomio on taattu, mikäli heidän lajitovereitaan löytyy minun puoleltani kynnystä.  :justwait:

Eli ei kysymys ole mielestäni mistään sen kummemmasta, kuin että jotkut haluavat tietää enemmän, analysoida ja pohtia syvällisiä, osin myös aiheesta riippuen. Oppia tuntemaan sitä kautta itseään. Ja tämä yhteinen kiinnostuksen kohteemme on siihen varsin mukava aihe. Myös se saattaa vaihdella mikä missäkin elämänvaiheessa kiinnostaa.

Aivan takuulla jokainen on jossain vaiheessa elämäänsä miettinyt mistä moinen kiinnostus on peräisin. Joten sikäli en pitäisi halua analysoida (edelleen) mitenkään sen ihmeellisempänä, kuin halua analysoida joskus menneisyydessä. Totta on sekin, että aina ei voi kaikkea analysoida. Joskus pitää vain antaa asioiden olla ja mennä omalla painollaan, jos se sillä hetkellä tuntuu siltä mitä haluaa. Jokainen tyylillään.  :wish:

miljamariam

• .
  • *
« Reply #14 on: November 13, 2008, 07:54:55 AM »
Hauskaa ajanvietettä on oman pään sisällä pyöriminen. Ajattelu.
Tietysti minun mielestäni.

Etsiä asioita, uusia näkökantoja. Miettiä mahdottomuuksia. Kokeilla yhdistää erilaisia asioita. Sovittaa sopimattomia paloja yhteen ja taas irroittaa ne. Lähestyä huumorin kanssa. Sitäkin, mikä on vakavaa ja pyhää. Ironisoida itseään. Mieli on huima avaruus. Sitä ei kukaan voi ottaa meiltä pois. Siellä seikkaileminen on myös kehittävää. Oma käytös voi muuttua. Parempaan suuntaan. Tiettyjen palapelin palojen osuessa yhteen. Sopivalla tavalla.

Lisäisin tähän, että sukeltaminen toisen ihmisen mielen avaruuteen on myös miellyttävä asia. Sieltä voi löytyä niitä puuttuvia paloja omaa palapeliin. Vastauksia, joita on vuosia hakenut. Tai kiertänyt turhautuneena ympyrää, ja toisen ihmisen aivojen takaa löytyykin vastaus ja ulostie sen oman ympyrän sisältä. Jossain asiassa.